pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Zwalczanie nieuczciwej reklamy

Autor książki:

Ewa Nowińska

Dane szczegółowe:
Wydawca: UNIVERSITAS
Oprawa: twarda
Ilość stron: 204 s.
Wymiar: 138x210 mm
EAN: 9788370524913
ISBN: 83-7052-491-5
Data:2001-01-04
Cena wydawcy: 15.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka jest monografią dotyczącą prawnych zagadnień reklamy. Autorka koncentruje się głównie na problematyce legalności reklamy w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Chodzi tu m.in. o klasyfikację konkretnej działalności reklamowej jako wprowadzającej w błąd, naruszającej łatwowierność dzieci, sferę prywatności adresatów, reklamę ukrytą, a także reklamę porównawczą. Praca zawiera oceny i wskazówki nie tylko na gruncie prawa polskiego, lecz także przepisów obowiązujących w krajach Unii Europejskiej. Monografia jest przeznaczona dla prawników (w tym m.in. dla sędziów, radców prawnych, adwokatów) oraz innych osób zawodowo zajmujących się opracowaniem i rozpowszechnianiem kampanii reklamowych. Użyteczna jest także w bezpośredniej działalności przedsiębiorcy z tego względu, że zawiera wyraźnie określone kryteria dozwolonego i niedozwolonego zachowania się w zakresie reklamy. Kolejne wydanie monografii uwzględnia przede wszystkim zmiany, jakie miały miejsce w ostatnim czasie w prawie polskim oraz najnowsze pozycje literatury. W niezbędnym zakresie uzupełniony został także stan prawny, obowiązujący w Unii Europejskiej. Ewa Nowińska pracuje w Instytucie Wynalazczości i Ochrony Własności Intelektualnej UJ, kierując Pracownią Prawa Środków Masowego Komunikowania się oraz Studium Prawa Autorskiego, Wydawniczego i Prasowego, jest także radcą prawnym. Zajmuje się problematyką ochrony własności intelektualnej i przemysłowej, w tym w szczególności prawem konkurencji i prawem prasowym. Jest autorką przeszło 120 publikacji, w tym m.in. Prawne ramy działalności reklamowej w krajach Unii Europejskiej, Wolność słowa a dozwolona treść gospodarczej wypowiedzi promocyjnej, Reklama w prasie drukowanej, radiu i telewizji oraz (razem z M. du Vallem) Komentarza do ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Książka "Zwalczanie nieuczciwej reklamy" - Ewa Nowińska - oprawa twarda - Wydawnictwo UNIVERSITAS.

Spis treści:

ROZDZIAŁ I. Pojęcie reklamy. Cel i funkcje 1. Uwagi wstępne 2. Pojęcie reklamy 1. Uwagi ogólne 2. Definicje reklamy w międzynarodowych aktach prawnych 3. Cel reklamy 4. Funkcje reklamy 1. Funkcje podstawowe 2. Funkcje dodatkowe ROZDZIAŁ II. Wolność słowa a komunikowanie w sferze gospodarczej 1. Uwagi wstępne 2. Wolność słowa a informacja gospodarcza 1. "Informacja" - próba określenia pojęcia 2. Wolność przepływu informacji a komunikowanie w sferze gospodarczej ROZDZIAŁ III. "Dobre obyczaje" jako przesłanka czynu nieuczciwej konkurencji 1.Uwagi wstępne 2. Podstawa prawna zwalczania czynów nieuczciwej konkurencji w wybranych, europejskich ustawodawstwach krajowych 1. Francja 2. Niemcy 3. Włochy 3. Klauzule generalne w polskim prawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 1. Klauzula generalna w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z 1926 r. 2. Klauzula generalna w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z 1993 r. 3. Klauzula generalna a art. 16 ust. 1 pkt 1 u.z.n.k. ROZDZIAŁ IV. Reklama wprowadzająca w błąd 1. Uwagi wstępne 2. Reklama wprowadzająca w błąd w krajowych ustawodawstwach europejskich 1. Francja 2. Hiszpania 3. Niemcy 4. Szwajcaria 5. Wielka Brytania 6. Włochy 3. Dyrektywa Rady Unii Europejskiej nr 450/84 o reklamie wprowadzającej w błąd 4. Pojęcie "błędu" w polskim prawie cywilnym i przepisach o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 1. "Błąd" w Kodeksie cywilnym i wybranych przepisach ustaw szczególnych 2. Zakaz wprowadzania w błąd w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z 1926 r. 3. Wprowadzająca w błąd reklama w obowiązującej ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji ROZDZIAŁ V. Reklama wykorzystująca uczucia (reklama nierzeczowa) 1. Uwagi wstępne 2. Reklama odwołująca się do uczuć w obowiązującej ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 1. Wywoływanie uczucia lęku 2. Reklama wykorzystująca przesądy 3. Reklama wykorzystująca łatwowierność dzieci ROZDZIAŁ VI. Reklama ukryta 1. Uwagi wstępne 2. Szczególne przypadki reklamy ukrytej 1. Reklama ukryta w materiałach redakcyjnych (tzw. reklama odredakcyjna) 2. Lokowanie produktu (product placement) 3. Szczególna forma ukrycia - reklama subliminalna (podprogowa) 3. Zakaz reklamy ukrytej w ustawodawstwach krajowych, konwencjach międzynarodowych oraz w prawie Unii Europejskiej 4. Zakaz reklamy ukrytej w obowiązującej ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 5. Reklama ukryta a prawo prasowe ROZDZIAŁ VII. Reklama ingerująca w sferę prywatności (reklama uciążliwa) 1. Uwagi wstępne 2. Reklama uciążliwa w ustawodawstwie wybranych państw europejskich 1. Francja 2. Niemcy 3. szwajcaria 4. Włochy 3. Regulacje prawne Unii Europejskiej 4. Reklama uciążliwa w polskim prawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 1. Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z 1926r. 2. Reklama uciążliwa w obowiązującej ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 3. Inne przypadki reklamy uciążliwej ROZDZIAŁ VIII. Reklama porównawcza 1. Uwagi wstępne 2. Rodzaje porównań reklamowych 3. Reklama porównawcza w wybranych ustawodawstwach europejskich 1. Francja 2. Niemcy 3. Szwajcaria 4. Wielka Brytania 5. Włochy 4. Regulacje prawne Unii Europejskiej w zakresie reklamy porównawczej 5. Reklama porównawcza w polskim prawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 1. Porównanie reklamowe w świetle ustawy z 1926 r. 2. Porównanie reklamowe w świetle uchylonego art. 16 ust. 1 pkt 6 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 6. Reklama porównawcza w obowiązującym art. 16 ust. 3 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji ZAKOŃCZENIE