pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Zarządzanie wiedzą w polskich przedsiębiorstwach

Dane szczegółowe:
Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Rok wyd.: 2004
Oprawa: miękka
Ilość stron: 118 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9798373780995
ISBN: 83-7378-099-8
Data:2001-01-12
Cena wydawcy: 17.75 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Teoria zarządzania wiedzą jest nową koncepcją w naukach ekonomicznych. Głównymi podmiotami gospodarczymi, które przyczyniły się do rozpowszechnienia koncepcji związanych z zarządzaniem wiedzą były firmy konsultingowe. To one jako jedne z pierwszych, które wprowadziły u siebie systemy zarządzania wiedzą, zaczęły przenosić te rozwiązania do innych organizacji, a przede wszystkim wzbudzać potrzeby badawcze u przedstawicieli nauki. Celem publikacji było zbadanie stopnia wdrożenia i uświadomienia koncepcji zarządzania wiedzą w polskich firmach, szcunek spodziewanych korzyści z zarządzania wiedzą oraz rozpoznanie barier występujących przy wdrożeniu tego systemu.

Książka "Zarządzanie wiedzą w polskich przedsiębiorstwach" - Anna Błaszczuk, Jakub J. Brdulak, Marcin Guzik, Andrzej Pawluczuk - oprawa miękka - Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Książka posiada 118 stron i została wydana w 2004 r.

Spis treści:

1. Istota zarzadzania wiedzą – Andrzej Pawluczuk

1.1. Pojęcie wiedzy
1.2. Rodzaje wiedzy
1.3. Cechy wiedzy
1.4. Zarzadzanie wiedzą, jako nowy kierunek w naukach zarządzania
1.5. Proces zarządzania wiedzą
1.6. Strategie zarządzania wiedzą
1.7. Wspólnoty praktyków
1.8. Historia zarządzania wiedzą na świecie i w Polsce

2. Korzyści z zarządzania wiedzą – Anna Błaszczuk

2.1. Przesłanki wprowadzenia zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach
2.2. Poziom przedsiębiorstwa
2.2.1. Poziom wewnątrzorganizacyjny
2.2.2. Otoczenie
2.3. Poziom pracowniczy
2.4. Poziom rynku
2.5. Determinanty sukcesu we wprowadzeniu koncepcji zarządzania wiedzą

3. Zarządzanie wiedzą a innowacyjność – Jakub J. Brdulak

3.1. Fazy procesu innowacyjnego
3.2. Strategie zarządzania wiedzą w procesie innowacyjnym
3.3. zarządzanie łańcuchami wiedzy (Knowledge Chain Management)

4. Pomiar wartości intelektualnych i zarządzania wiedzą – Marcin Guzik

4.1. Potrzeba mierzenia wartości intelektualnych wiedzy
4.2. Kapitał intelektualny
4.3. Audyt wiedzy
4.3.1. Definicja celów
4.3.2. Definicja ograniczeń i ustalenie stanu idealnego
4.3.3. Wybór metody audytu i aspektów audytowanych
4.3.4. Realizacja i dokumentowanie audytu
4.3.5. Wyniki audytu

5. Wyniki badań sondażowych nad zarządzaniem wiedzą w Polsce – oprac. zespół

5.1. Założenia badawcze
5.2. Stopień wdrożenia systemów zarządznia wiedzą
5.3. Narzędzia wspomagające zarządzanie wiedzą
5.4. Rodzaje wiedzy
5.5. Korzyści z wdrożenia zarządzania wiedzą
5.6. Bariery w zarządzaniu wiedzą

6. Studia przypadków

6.1. Zarządzanie wiedzą w Vigo System – Jakub J. Brdulak
6.2. Zarządzanie wiedzą w firmie informatycznej – Marcin Guzik

Podsumowanie
Bibliografia
Załączniki

I. Lista organizacji uczestniczących w badaniu
II. Wzór ankiety