Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie w ujęciu behawioralnym
Jan Polowczyk
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu |
Rok wyd.: | 2012 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 256 s. |
Wymiar: | 170x245 mm |
EAN: | 9788374176835 |
ISBN: | 978-83-7417-683-5 |
Data: | 2015-01-22 |
Opis książki:
Zarządzanie strategiczne jest subdyscypliną nauk o zarządzaniu mocno osadzoną w realiach współczesnych przedsiębiorstw.Rosnące znaczenie zarządzania strategicznego wynika z jego zdolności do integrowania wiedzy z różnych obszarów, a przede wszystkim: ekonomii, finansów, marketingu, socjologii i psychologii. Podstawowym celem niniejszej pracy jest przedstawienie ewolucji teorii zarządzania strategicznego pod wpływem szeroko rozumianej ekonomii behawioralnej. Praca mieści się w szerokim nurcie tzw. podejścia zasobowego, które od początku lat 90. XX wieku zdominowało teoretyczne koncepcje zarządzania strategicznego. Głównym zasobem współczesnych przedsiębiorstw są ich pracownicy, a przede wszystkim kierujący nimi menedżerowie.
Dwa pierwsze rozdziały książki mają charakter wprowadzający i prezentują ewolucję zarządzania strategicznego, a także założenia ekonomii behawioralnej. Cztery kolejne przedstawiają rosnący wpływ koncepcji behawioralnych na: tworzenie środowiska ewolucyjnego w przedsiębiorstwie, zmiany w teorii konkurowania, ewolucję koncepcji przywództwa strategicznego i kreowanie wartości przedsiębiorstwa. Rozdział siódmy opisuje przeprowadzone badania bibliometryczne, które wykazały rosnące znaczenie pojęć charakterystycznych dla ekonomii behawioralnej, a także silne wzmocnienie interdyscyplinarnego charakteru zarządzania strategicznego.
Książka "Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie w ujęciu behawioralnym" - Jan Polowczyk - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Książka posiada 256 stron i została wydana w 2012 r.