Tytuł książki:
Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym. Zadania i studia przypadków
Autor książki:
Maria Sławińska, Jan Mikołajczyk
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 191 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788389224620 |
ISBN: | 83-89224-62-3 |
ISSN: | 1427-1117 |
Data: | 2001-01-18 |
Cena wydawcy: 30.40 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Materiały Dydaktyczne nr 135. Do książki dołączona jest płyta CD
Książka "Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym. Zadania i studia przypadków" - Maria Sławińska, Jan Mikołajczyk (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Spis treści:
Wstęp (Maria Sławińska, Jan Mikołajczyk) ... 5
Część pierwsza. Zadania (zespól) 7
1. Zasoby przedsiębiorstwa .. 8
2. Zakup towarów 16
3. Gospodarka magazynowa i zapasy 21
4. Ceny i marże 25
5. Koszty, tworzenie wyniku fmansowego .. 34
6. Ocena kondycji ekonomiczno-finansowej 38
Część druga. Studia przypadków . 45
1. Możliwości rozwoju polskiego przedsiębiorstwa sieciowego - TRAPEX S.A. (Barbara Borusiak) ... 46
2. Strategia rozwoju firmy Intermarche w Polsce (Maria Sławińska)... 57
3. Strategia rozwoju sieci sklepów abc (Jan Mikołajczyk) . 66
4. Strategia rozwoju sieci małych sklepów Żabka (Jan Mikolajczyk) 70
5. Czynniki sukcesu sieci sklepów dyskontowych Aldi (Maria Sławińska) .. 73
6. Samodzielnie czy w sieci - dylemat właściciela sklepu As (Jan Mikołajczyk) 79
7. Analiza otoczenia przedsiębiorstwa handlowego na przykładzie grupy Carrefour (Magdalena Małkowska) . 83
8. IKEA - problem lokalizacji placówki handlowej (Magdalena Małkowskd) ... 96
9. Franchising jako strategia rozwoju sieci sklepów CHATA POLSKA (Jan Mikołajczyk) ... 99
10. Pomysł na rozwój sieci sprzedaży „Piotr i Paweł" (Paweł Dobski) .. 104
11. Sklep Wirtualnej Polski S.A. (Piotr Drygas) . 107
12. Problem delegowania uprawnień na przykładzie przedsiębiorstwa Aster (Paweł Dobski) .. 113
13. Kalendarze - czyli jak ważne jest planowanie sprzedaży (Piotr Drygas) 117
14. Działania integracyjne i marketingowe sieci sklepów „Społem" (Jan Mikołajczyk) 120
15. Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie handlowym na przykładzie Wal-Mart Stores (Magdalena Małkowska) 124 16. Źródła przewagi konkurencyjnej firmy Bestseller (Marzena Szewczyk) 129
17. Analiza ekonomiczno-fmansowa przedsiębiorstwa handlowego na przykładzie grupy kapitałowej Krakchemia (Magdalena Małkowska) 134
Część trzecia. Transformacja sektora handlu w Polsce (Jan Mikołajczyk) .. 147
1. Przemiany w polskim handlu po 1989 roku 148
2. Wybrane inicjatywy integracyjne w handlu hurtowym ... 161
3. Wybrane inicjatywy integracyjne w handlu detalicznym 163
Część czwarta. Zintegrowane systemy informatyczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem handlowym (Piotr Dtygas przy współpracy z ITIntegro) .165
1. Ogólna charakterystyka systemu Microsoft Business Solutions -Navision 2.6 PL . 166
2. Przykłady zastosowania programu wspomagającego zarządzanie systemu Microsoft Business Solutions - Navision 2.6 PL . 171
3. Rozwiązania przykładowych zadań za pomocą programu komputerowego systemu Microsoft Business Solutions -Navision 2.6 Pl. 175
Część pierwsza. Zadania (zespól) 7
1. Zasoby przedsiębiorstwa .. 8
2. Zakup towarów 16
3. Gospodarka magazynowa i zapasy 21
4. Ceny i marże 25
5. Koszty, tworzenie wyniku fmansowego .. 34
6. Ocena kondycji ekonomiczno-finansowej 38
Część druga. Studia przypadków . 45
1. Możliwości rozwoju polskiego przedsiębiorstwa sieciowego - TRAPEX S.A. (Barbara Borusiak) ... 46
2. Strategia rozwoju firmy Intermarche w Polsce (Maria Sławińska)... 57
3. Strategia rozwoju sieci sklepów abc (Jan Mikołajczyk) . 66
4. Strategia rozwoju sieci małych sklepów Żabka (Jan Mikolajczyk) 70
5. Czynniki sukcesu sieci sklepów dyskontowych Aldi (Maria Sławińska) .. 73
6. Samodzielnie czy w sieci - dylemat właściciela sklepu As (Jan Mikołajczyk) 79
7. Analiza otoczenia przedsiębiorstwa handlowego na przykładzie grupy Carrefour (Magdalena Małkowska) . 83
8. IKEA - problem lokalizacji placówki handlowej (Magdalena Małkowskd) ... 96
9. Franchising jako strategia rozwoju sieci sklepów CHATA POLSKA (Jan Mikołajczyk) ... 99
10. Pomysł na rozwój sieci sprzedaży „Piotr i Paweł" (Paweł Dobski) .. 104
11. Sklep Wirtualnej Polski S.A. (Piotr Drygas) . 107
12. Problem delegowania uprawnień na przykładzie przedsiębiorstwa Aster (Paweł Dobski) .. 113
13. Kalendarze - czyli jak ważne jest planowanie sprzedaży (Piotr Drygas) 117
14. Działania integracyjne i marketingowe sieci sklepów „Społem" (Jan Mikołajczyk) 120
15. Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie handlowym na przykładzie Wal-Mart Stores (Magdalena Małkowska) 124 16. Źródła przewagi konkurencyjnej firmy Bestseller (Marzena Szewczyk) 129
17. Analiza ekonomiczno-fmansowa przedsiębiorstwa handlowego na przykładzie grupy kapitałowej Krakchemia (Magdalena Małkowska) 134
Część trzecia. Transformacja sektora handlu w Polsce (Jan Mikołajczyk) .. 147
1. Przemiany w polskim handlu po 1989 roku 148
2. Wybrane inicjatywy integracyjne w handlu hurtowym ... 161
3. Wybrane inicjatywy integracyjne w handlu detalicznym 163
Część czwarta. Zintegrowane systemy informatyczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem handlowym (Piotr Dtygas przy współpracy z ITIntegro) .165
1. Ogólna charakterystyka systemu Microsoft Business Solutions -Navision 2.6 PL . 166
2. Przykłady zastosowania programu wspomagającego zarządzanie systemu Microsoft Business Solutions - Navision 2.6 PL . 171
3. Rozwiązania przykładowych zadań za pomocą programu komputerowego systemu Microsoft Business Solutions -Navision 2.6 Pl. 175