pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Zarządzanie produktem. Teoria, praktyka, perspektywy

Autor książki:

Jacek Kall, Bogdan Sojkin

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 648 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788374173537
ISBN: 978-83-7417-353-7
Data: 2008-12-09
Cena wydawcy: 99.50 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Na globalnych, konkurencyjnych i zmieniających się rynkach współczesnej gospodarki wiele podmiotów przypisuje fundamentalne znaczenie zarządzaniu produktem, a w szczególności określeniu jego roli, znaczenia i pozycji w kształtowaniu struktury portfela produktów uczestnika rynku jako podstawowej determinanty jego powodzenia rynkowego. Wynika to z faktu, że proces zaspokajania potrzeb indywidualnych i zbiorowych, podstawowych jak i wyższego rzędu, materialnych i niematerialnych w rezultacie swobodnego przepływu ludzi, kapitału, towarów i usług oraz ogromnej dynamiki rozwoju technologii informacyjnej stał się złożonym procesem kształtowania, poszukiwania, udostępniania, wyboru i spożycia wielowymiarowych wartości utożsamianych z produktem bądź portfelem produktów. Odzwierciedleniem ogólnych stwierdzeń jest powszechność zjawisk i procesów rynkowych związanych z produktem i marką, a przykłady stanowią: dynamiczny wzrost liczby produktów i marek (portfel rynkowy produktów) stanowiących ofertę rynkową, kanibalizacja rynkowa (produktów, dystrybucji), skracanie cyklu życia produktów, powszechne dążenie do ochrony znaków towarowych i wybranych rozwiązań generujących zadowolenie z zaspokojenia potrzeb, skoncentrowanie dystrybucji i sprzedaży; zróżnicowanie i intensyfikacja komunikacji rynkowej czy podejmowane próby oddziaływania i kształtowania świadomości konsumenta. Wymienione zjawiska i procesy rynkowe nie wyczerpują ich pełnej gamy w globalnej rzeczywistości rynkowej, ale niewątpliwie mogą stanowić bardzo czytelne uzasadnienie celowości prowadzenia badań i dyskusji nad skomplikowaną naturą kształtowania współczesnego produktu, marki czy portfela produktów/marek.
Zdominowanie strategicznego podejścia do procesów biznesowych przez koncentrację na poszukiwaniu nowych rozwiązań w zaspakajaniu potrzeb nabywców oraz ujawnianie i kreowanie nowych potrzeb jako rezultatów wprowadzanych innowacji rynkowych (głównie produktowych) ma prowadzić do `bycia bardziej konkurencyjnym` i osiągnięcia `korzystnej pozycji rynkowej`. Szczególnie eksponowanym i realizowanym celem rynkowym jest kreowanie i budowanie marki produktu, która poprzez swoje wyróżniki ma ugruntować pozycję i wzmocnić potencjał rynkowy jej posiadacza bądź licencjobiorcy. Wskazane przesłanki nie wyczerpują zbioru czynników tworzących listę wyznaczników procesu zarządzania produktem bądź marką, ale zdaniem redaktorów naukowych w pełni potwierdzają słuszność prowadzenia badań i dyskusji ich wyników, wymiany doświadczeń i prezentacji osiągnięć przez przedstawicieli nauki i praktyki gospodarczej, które to kwestie zostały przedstawione w przygotowanej monografii.

Książka "Zarządzanie produktem. Teoria, praktyka, perspektywy" - Jacek Kall, Bogdan Sojkin - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Książka posiada 648 stron i została wydana w 2008 r.