Zarządzanie produktem. Teoria, praktyka, perspektywy
Jacek Kall, Bogdan Sojkin
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 648 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788374173537 |
ISBN: | 978-83-7417-353-7 |
Data: | 2008-12-09 |
Opis książki:
Na globalnych, konkurencyjnych i zmieniających się rynkach współczesnej gospodarki wiele podmiotów przypisuje fundamentalne znaczenie zarządzaniu produktem, a w szczególności określeniu jego roli, znaczenia i pozycji w kształtowaniu struktury portfela produktów uczestnika rynku jako podstawowej determinanty jego powodzenia rynkowego. Wynika to z faktu, że proces zaspokajania potrzeb indywidualnych i zbiorowych, podstawowych jak i wyższego rzędu, materialnych i niematerialnych w rezultacie swobodnego przepływu ludzi, kapitału, towarów i usług oraz ogromnej dynamiki rozwoju technologii informacyjnej stał się złożonym procesem kształtowania, poszukiwania, udostępniania, wyboru i spożycia wielowymiarowych wartości utożsamianych z produktem bądź portfelem produktów. Odzwierciedleniem ogólnych stwierdzeń jest powszechność zjawisk i procesów rynkowych związanych z produktem i marką, a przykłady stanowią: dynamiczny wzrost liczby produktów i marek (portfel rynkowy produktów) stanowiących ofertę rynkową, kanibalizacja rynkowa (produktów, dystrybucji), skracanie cyklu życia produktów, powszechne dążenie do ochrony znaków towarowych i wybranych rozwiązań generujących zadowolenie z zaspokojenia potrzeb, skoncentrowanie dystrybucji i sprzedaży; zróżnicowanie i intensyfikacja komunikacji rynkowej czy podejmowane próby oddziaływania i kształtowania świadomości konsumenta. Wymienione zjawiska i procesy rynkowe nie wyczerpują ich pełnej gamy w globalnej rzeczywistości rynkowej, ale niewątpliwie mogą stanowić bardzo czytelne uzasadnienie celowości prowadzenia badań i dyskusji nad skomplikowaną naturą kształtowania współczesnego produktu, marki czy portfela produktów/marek.
Zdominowanie strategicznego podejścia do procesów biznesowych przez koncentrację na poszukiwaniu nowych rozwiązań w zaspakajaniu potrzeb nabywców oraz ujawnianie i kreowanie nowych potrzeb jako rezultatów wprowadzanych innowacji rynkowych (głównie produktowych) ma prowadzić do `bycia bardziej konkurencyjnym` i osiągnięcia `korzystnej pozycji rynkowej`. Szczególnie eksponowanym i realizowanym celem rynkowym jest kreowanie i budowanie marki produktu, która poprzez swoje wyróżniki ma ugruntować pozycję i wzmocnić potencjał rynkowy jej posiadacza bądź licencjobiorcy. Wskazane przesłanki nie wyczerpują zbioru czynników tworzących listę wyznaczników procesu zarządzania produktem bądź marką, ale zdaniem redaktorów naukowych w pełni potwierdzają słuszność prowadzenia badań i dyskusji ich wyników, wymiany doświadczeń i prezentacji osiągnięć przez przedstawicieli nauki i praktyki gospodarczej, które to kwestie zostały przedstawione w przygotowanej monografii.
Książka "Zarządzanie produktem. Teoria, praktyka, perspektywy" - Jacek Kall, Bogdan Sojkin - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Książka posiada 648 stron i została wydana w 2008 r.