Zarządzanie międzynarodowe. Strategie i studia przypadków
Beata Glinkowska, Bogusław Kaczmarek
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Rok wyd.: | 2016 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 166 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788380883659 |
ISBN: | 978-83-8088-365-9 |
Data: | 2017-03-22 |
Opis książki:
Książka oparta jest na analizie teoretycznej i badaniach praktycznych. Zasadniczym atutem tej publikacji jest nowatorski charakter opracowania. Autorzy przedstawili w sposób systematyczny procedurę od pomysłu wejścia na rynki zagraniczne do jego realizacji. Oparcie książki na wynikach przeprowadzonych badań oraz zamieszczenie studiów przypadków daje możliwość konfrontacji sposobów, form i strategii internacjonalizacji polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstw ze znanymi w literaturze koncepcjami internacjonalizacji przedsiębiorstw.
Postawione tezy wynikają z analizy i oceny problemów na gruncie "dynamicznego" zarządzania przedsiębiorstwami w danej rzeczywistości gospodarczej, a proces internacjonalizacji przedsiębiorstw przedstawiony został jako szansa na podniesienie konkurencyjności firm. Opis i analiza zarządzania międzynarodowego w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw jest częścią opracowania. Analiza teoretyczna dotyczy problemów zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym o charakterze poznawczym i utylitarnym.
Analiza praktyczna oparta jest na badaniach przeprowadzonych przez autorów w polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach, dotyczących sposobów ich internacjonalizacji, jej strategii i form, wsparcia ze strony rządu, jednostek naukowo-badawczych, także motywów i barier w rozważanym procesie.
Książka "Zarządzanie międzynarodowe. Strategie i studia przypadków" - Beata Glinkowska, Bogusław Kaczmarek - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 166 stron i została wydana w 2016 r.