Zarządzanie marketingowe na rynku usług transportowych
Danuta Rucińska, Andrzej Ruciński, Olgierd Wyszomirski
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 282 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788373262157 |
ISBN: | 83-7326-215-6 |
Data: | 2006-04-13 |
Opis książki:
PRZEDMOWA .. 9
Część pierwsza
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE DZIAŁALNOŚCIĄ TRANSPORTOWĄ
1. ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE DZIAŁALNOŚCIĄ GOSPODARCZĄ .. 13
1.1. Istota zarządzania działalnością gospodarczą ... 13
1.2. Działalność gospodarcza na rynku a marketing.. 18
1.3. Istota marketingowego zarządzania organizacja gospodarczą. 23
2. RYNEK USŁUG TRANSPORTOWYCH JAKO STRUKTURA EKONOMICZNA ... 34
2.1. Identyfikacja pojęcia rynku usług transportowych 34
2.2. Cechy i funkcje rynku usług transportowych ... 37
2.3. Systematyzacja rynku usług transportowych 42
2.4. Podmiotowo-przedmiotowa struktura rynku transportowego. 47
2.5. Popyt na usługi transportowe. 49
2.6. Podaż usług transportowych .. 57
2.7. Ceny usług transportowych .. 64
2.8. Konkurencja na rynku uslug transportowych ... 67
3. ZACHOWANIA NABYWCZE NA RYNKU USŁUG TRANSPORTOWYCH 81
3.1. Teoretyczne aspekty podejmowania decyzji konsumenckich.. 81
3.2. Zachowania i procesy decyzyjne nabywców usług transportowych. 87
3.3. Postulaty przewozowe a zachowania nabywcze na rynku usług transportowych 92
3.4. Zachowania nabywcze użytkowników transportu jako czynnik kształtowania rynku usług transportowych 97
4. BADANIA RYNKU USŁUG TRANSPORTOWYCH. 104
4.1. Istota i obszary badań rynku usług transportowych ... 104
4.2. Badania potrzeb przewozowych i popytu. 108
4.3. Badania preferencji i zachowań konsumentów .. 113
4.4. Źródła i metody badań marketingowych .. 118
4.5. Użyteczność badań rynku dla zarządzania na rynku usług transportowych 130
5. STRATEGIE MARKETINGOWE JAKO ELEMENT ZARZĄDZANIA NA RYNKU USŁUG TRANSPORTOWYCH 134
5.1. Strategie marketingowe jako element zarządzania przedsiębiorstwem 134
5.2. Strategie marketingowe na rynkach usług. 140
5.3. Formułowanie i wybór strategii marketingowej .. 142
5.4. Strategie marketingowe na rynku usług transportowych. 144
5.4.1. Aplikacja strategii na rynku usług transportowych -ujęcie tradycyjne .. 144
5.4.2. Strategie marketingowe na rynku usług transportowych w układzie dychotomicznym - nowe ujęcie 148
6. INSTRUMENTY ZARZĄDZANIA MARKETINGOWEGO NA RYNKU USŁUG TRANSPORTOWYCH 155
6.1. Kompozycja marketingu-mix a zarzadzanie na rynku .. 155
6.2. Usługi transportowe i ich właściwości 161
6.3. Ceny usług transportowych .. 168
6.4. Dystrybucja usług transportowych .. 175
6.5. Promocja usług transportowych 182
6.5.1. Najważniejsze uwarunkowania promocji ... 182
6.5.2. Narzędzia promocyjnego kształtowania rynku usług transportowych... 184
Część druga
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE NA WYBRANYCH RYNKACH USŁUG TRANSPORTOWYCH
1. ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE NA RYNKU USŁUG LOTNICZYCH ... 201
1.1. Specyfika rynku transportu lotniczego XXI wieku. 201
1.2. Podstawy kształtowania marketingowej orientacji na rynku usług lotniczych ... 212
1.3. Istota marketingowego zarządzania działalnością na rynku usług lotniczych ... 219
1.4. Badania marketingowe na rynku usług lotniczych 225
1.5. Strategie marketingowe na rynku usług lotniczych 229
1.6. Instrumenty marketingowego kształtowania rynku usług lotniczych. 235
2. ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE NA RYNKU USŁUG KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ ... 248
2.1. Specyfika rynku usług komunikacji miejskiej ... 248
2.2. Modelowanie usług komunikacji miejskiej 253
2.3. Kształtowanie cen 260
2.4. Kształtowanie dystrybucji usług. ... 263
2.5. Kształtowanie promocji usług komunikacji miejskiej .. 266
SPIS LITERATURY 272
SPIS TABEL .. 280
SPIS RYSUNKÓW 281
Książka "Zarządzanie marketingowe na rynku usług transportowych" - Danuta Rucińska, Andrzej Ruciński, Olgierd Wyszomirski - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.