Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 220 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788372052650 |
ISBN: | 978-83-7205-265-0 |
Data: | 2009-07-13 |
Opis książki:
Zarządzanie marketingowe biblioteką staje się dziś warunkiem niezbędnym jej prawidłowego funkcjonowania. Biblioteki powinny opracowywać i wdrażać strategie marketingowe po to, aby dotrzeć do szerokiego kręgu Czytelników z jak najlepszą ofertą i jak najlepiej spełnić swoją misję. Kwestie komunikacji marketingowej i budowania więzi ze środowiskiem użytkowników, metodyki prowadzenia badań marketingowych oraz praktyka działań na tym polu stanowią dziś ważny element działalności bibliotek oraz starań ich kadry zarządzającej i pracowników.
Ciągłe pojawianie się nowych technologii bibliotecznych, nowych typów zasobów, a także zmiany cech środowiska użytkowników wpływają na formę usług bibliotecznych. Pojawiło się też nowe zjawisko – określanie terminem Biblioteka 2.0, którego najważniejszą cechą jest interaktywność relacji pomiędzy Czytelnikiem a bibliotekarzem, tworzenie wokół biblioteki, zwłaszcza jej serwisu wirtualnego, społeczności zaangażowanych użytkowników, współtworzących treści związane z ofertą bibliotek. W odniesieniu do tych nowych trendów biblioteki redefiniują swe strategie marketingowe.
Książka stanowi zbiór materiałów inspirowanych tematyką zagadnień poruszanych na konferencji naukowej "Zarządzanie marketingowe biblioteką”, która odbyła się w dniach 17-19 października 2007 w Chorzowie. Organizatorem konferencji była Biblioteka Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie. Patronat nad konferencją objęła Komisja Zarządzania i Marketingu Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich.
Organizatorzy konferencji mają nadzieję, że artykuły zawarte w niniejszym zbiorze staną się przyczynkiem do pogłębienia refleksji nad możliwością rozwijania zarządzania marketingowego w polskich bibliotekach w celu jak najlepszego zaspakajania potrzeb informacyjnych użytkowników bibliotek.
Książka "Zarządzanie marketingowe biblioteką" - Marlena Pigla (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu. Książka posiada 220 stron i została wydana w 2008 r.