pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Zarządzanie kreatywnością pracowników

Autor książki:

Artur Łabuz

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Rok wyd.: 2024
Oprawa: miękka
Ilość stron: 277 s.
Wymiar: 240x171 mm
EAN: 9788379727933
ISBN: 978-83-7972-793-3
Data: 2025-01-24
Cena wydawcy: 65.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Zasadniczemu celowi i zakresowi badań podporządkowano określony układ pracy, na którą składa się pięć rozdziałów o różnorodnym charakterze: teoretycznym, metodycznym i empirycznym.

W rozdziale pierwszym zaprezentowano teoretyczne aspekty dotyczące kreatywności poprzedzone szczegółowymi studiami literatury przedmiotu. Zdefiniowano pojęcie kreatywności, przedstawiono jej wybrane teorie, a także odniesienie autora do wybranych definicji kreatywności. Omówiono również poszczególne determinanty kreatywności pracowników w organizacji, dokonano charakterystyki kształtowania kreatywnej kultury organizacyjnej.

Rozdział drugi obejmuje charakterystykę procesu zarządzania kreatywnością w organizacji oraz analizę tego procesu przez pryzmat funkcji zarządzania. Zidentyfikowano i opisano planowanie doboru kreatywnych jednostek, metody pobudzania kreatywności, sposoby motywowania oraz kontroli kreatywnych jednostek.

W rozdziale trzecim przedstawiono zakres metodyczny badań własnych, zdefiniowano ich przedmiot, cele, problemy badawcze, hipotezy, zmienne i wskaźniki, a także opisano metody, techniki oraz narzędzia badań. Omówiono zarówno złożoność i problem pomiaru kreatywności, podejścia możliwe do zastosowania w pomiarze (metody, mierniki), jak i problem oceny procesu zarządzania kreatywnością ze wskazaniem możliwych podejść metodycznych. Kluczowe było scharakteryzowanie grupy badawczej oraz uzasadnienie przeprowadzenia badań w sektorze kreatywnym województwa zachodniopomorskiego. Zaprezentowano sposób doboru próby badawczej oraz podejście metodyczne zastosowane w badaniu.

W rozdziale czwartym podjęto próbę identyfikacji procesu zarządzania kreatywnością pracowników podmiotów sektora kreatywnego z województwa zachodniopomorskiego, które były objęte badaniem w latach 20162021. Zdefiniowano pojęcie sektora kreatywnego, ze zwróceniem szczególnej uwagi na zakres działalności tego sektora. Dokonano również wnikliwej charakterystyki sektora kreatywnego województwa zachodniopomorskiego. Na podstawie przeprowadzonych badań empirycznych zidentyfikowano metody i narzędzia stosowane w procesie zarządzania kreatywnością. Wykonano analizę czynników determinujących oraz blokujących rozwój kreatywności pracowników, a ponadto przeprowadzono ocenę poziomu kreatywności pracowników sektora kreatywnego.

Ostatni rozdział poświęcono analizie wpływu kreatywności pracowników na tworzenie innowacyjnych rozwiązań. Oceniono także systemowość w procesie zarządzania kreatywnością pracowników w badanych podmiotach. Następnie zaprezentowano dobre praktyki wyodrębnione na podstawie wyników badań jakościowych w formie obserwacji oraz indywidualnych wywiadów w wybranych podmiotach. Przeprowadzone badania pozwoliły na stworzenie modelu zarządzania kreatywnością pracowników sektora kreatywnego, który w swojej strukturze odwołuje się do wszystkich podstawowych funkcji zarządzania. W modelu wskazano sposoby doboru kreatywnych jednostek, metody pobudzania kreatywności, motywowanie kreatywnych jednostek oraz sposoby kontrolowania kreatywności.

Ze wstępu

Książka "Zarządzanie kreatywnością pracowników" - Artur Łabuz - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Książka posiada 277 stron i została wydana w 2024 r.