Zarządzanie kapitałem ludzkim. Uzyskiwanie wartości dodanej dzięki ludziom
Michael Armstrong, Angela Baron
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2012 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 256 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788326440984 |
ISBN: | 978-83-2644-098-4 |
Data: | 2012-10-29 |
Opis książki:
Podstawowym celem tej książki jest wskazanie, w jaki sposób można w praktyce uzyskiwać wartość dodaną dzięki ludziom, stosując taką politykę i takie praktyki zarządzania kapitałem ludzkim (ZKL), które jednocześnie zapewnią zaspokajanie aspiracji i potrzeb zatrudnionych osób. W książce zostały omówione procesy pomiaru i raportowania, ale autorzy skupili się przede wszystkim na procesie krytycznej oceny danych - zarówno ilościowych, jak i jakościowych - oraz na wykorzystaniu analizy predykcyjnej do określania przyszłych wyników, które można osiągnąć dzięki już stosowanym oraz proponowanym praktykom.Szczegółowo omówiono: - koncepcję kapitału ludzkiego i proces zarządzania nim, - praktyczne podejście do ZKL, czyli sekwencję działań od zbierania danych poprzez pomiar i raportowanie aż po proces podejmowania decyzji, - różnorodne zastosowania ZKL - w formułowaniu strategii personalnej, zarządzaniu talentami, procesie uczenia się i rozwoju, zarządzaniu przez efekty i zarządzaniu wynagrodzeniami, - rolę funkcji personalnej w ZKL, - umiejętności z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi wymagane dla celów ZKL, - zagadnienia dotyczące przyszłości ZKL.
Zamieszczony na końcu książki aneks zawiera omówienie zestawu narzędzi, który kierownictwo organizacji może wykorzystać do tworzenia własnej polityki i praktyk z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim.
Połączenie teorii ze wskazówkami dotyczącymi praktycznych rozwiązań sprawia, że publikacja jest doskonałym przewodnikiem dla pracowników działów HR, kadry zarządzającej, a także cennym źródłem wiedzy dla pracowników naukowych.
Książka "Zarządzanie kapitałem ludzkim. Uzyskiwanie wartości dodanej dzięki ludziom" - Michael Armstrong, Angela Baron - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 256 stron i została wydana w 2012 r.