Zarządzanie emocjami. Komercjalizacja ludzkich uczuć
Arlie Russell Hochschild
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 286 s. |
Wymiar: | 140x200 mm |
EAN: | 9788301156961 |
ISBN: | 978-83-0115-696-1 |
Data: | 2009-03-17 |
Opis książki:
Epoka kapitalizmu, w której żyjemy, stawia przed nami coraz to nowe wymagania społeczne i emocjonalne. Jednym z nich jest zdefiniowana i pasjonująco opisana przez Hochschild praca emocjonalna, wykonywana - a z całą pewnością wymagana - na różnych stanowiskach związanych z usługami. Mimo, iż obiektem badań tej amerykańskiej socjolożki było środowisko stewardes i windykatorów, tak naprawdę mówi ona o wszystkich, którzy w swojej pracy muszą w instrumentalny sposób wykorzystywać bądź tłumić własne emocje. Czy emocje, którymi zarządzamy w sferze publicznej, przekładają się na naszą sferę prywatną? Jakie są różnice w zarządzaniu emocjami między kobietami a mężczyznami? To pytania, która stawia Hochschild, kreśląc nowe zobowiązania związane z pracą w tzw. trzecim sektorze.
Książka jest jedną z najbardziej znanych prac Hochschild, pierwszą przetłumaczoną na język polski, nagrodzoną Charles Cooley Award w 1983 roku przez Amerykańskie Towarzystwo Socjologiczne.
Książka "Zarządzanie emocjami. Komercjalizacja ludzkich uczuć" - Arlie Russell Hochschild - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe PWN. Książka posiada 286 stron i została wydana w 2009 r.