Zakorzenienie społeczne gospodarki. Koncepcja Marka Granovettera
Kalina Grzesiuk
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL |
Rok wyd.: | 2015 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 236 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788380610651 |
ISBN: | 978-83-8061-065-1 |
Data: | 2015-10-08 |
Opis książki:
Zakorzenienie społeczne gospodarki. Koncepcja Marka Granovettera.
Książka "Zakorzenienie społeczne gospodarki. Koncepcja Marka Granovettera" - Kalina Grzesiuk - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 236 stron i została wydana w 2015 r. Cena 23.63 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1
Podstawowe elementy koncepcji Marka Granovettera
1.1. Teoria siły słabych więzi
1.1.1. Inspiracje naukowe teorii
1.1.2. Założenia teorii siły słabych więzi
1.1.3. Siła więzi społecznych a procesy dyfuzji
1.1.4. Badania testujące teorię siły słabych więzi
1.1.4.1. Badania powiązań społecznych na rynku pracy
1.1.4.2. Wybrane próby weryfikacji i udoskonalenia teorii siły słabych więzi
1.1.5. Wpływ struktury na znaczenie siły powiązań w sieci społecznej
1.2. Model progowy zachowań zbiorowych
1.2.1. Źródła modelu
1.2.2. Charakterystyka modelu
1.2.2.1. Założenia modelu
1.2.2.2. Stabilność punktu równowagi
1.2.2.3. Teoretyczne i empiryczne odniesienia
1.2.2.4. Natura i determinanty wielkości progowych
1.2.2.5. Ograniczenia modelu
1.2.3. Aplikacje modelu
Rozdział 2
Idea zakorzenienia gospodarki
2.1. Karla Polanyiego koncepcja zakorzenienia i człowieka zakorzenionego instytucjonalnie
2.1.1. Formalne i substancjalne rozumienie pojęcia „ekonomiczny”
2.1.2. Gospodarka a system społeczny
2.1.3. Pojęcie zakorzenienia
2.1.4. Instytucje w gospodarce
2.1.5. Dwojakie rozumienie pojęcia zakorzenienia
2.1.5.1. Zakorzenienie a zmieniające się miejsce gospodarki w społeczeństwie
2.1.5.2. Zakorzenienie jako podejście metodologiczne - koncepcja człowieka zakorzenionego instytucjonalnie
2.2. Zakorzenienie społeczne w ujęciu Marka Granovettera
2.2.1. Marka Granovettera krytyka koncepcji człowieka ekonomicznego, socjologicznego i zakorzenionego instytucjonalnie
2.2.2. Rynki i hierarchia a transakcje
2.2.3. Zakorzenienie, zaufanie a nadużycia w życiu gospodarczym
2.2.4. Oportunistyczne zachowania w życiu gospodarczym
2.2.5. Typologia zakorzenienia
Rozdział 3
Aplikacje koncepcji zakorzenienia w geografii ekonomicznej i naukach o organizacji i zarządzaniu
3.1. Zakorzenienie w teorii geografii ekonomicznej
3.1.1. Nowy regionalizm
3.1.2. Relacyjność w analizach regionów gospodarczych
3.1.3. Regionalne sieci innowacji
3.1.4. Funkcjonowanie klastrów przemysłowych
3.2. Zakorzenienie społeczne w teorii organizacji i zarządzania
3.2.1. Sieci powiązań wewnątrz organizacji
3.2.1.1. Charakterystyka i skutki sieci powiązań interpersonalnych w organizacji
3.2.1.2. Powiązania między grupami
3.2.2. Zakorzenienie w sieciach powiązań zewnętrznych
3.2.2.1. Motywy podejmowania współpracy z podmiotami zewnętrznymi
3.2.2.2. Wpływ zakorzenienia w sieciach zewnętrznych
3.2.2.3. Zakorzenienie społeczne a grupy przedsiębiorstw
Zakończenie
Spis rysunków
Spis tabel
Bibliografia