Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Rok wyd.: | 2012 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 220 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788301141455 |
ISBN: | 978-83-01-14145-5 |
Data: | 2004-02-12 |
Opis książki:
Książka przedstawia, jak skutecznie porozumiewać się, zwiększać satysfakcję z pracy, efektywnie włączyć się w wykonywanie celu grupowego i unikać błędnej interpretacji otaczającego środowiska czyli jak zostać doskonałym liderem, menedżerem lub pracownikiem. Pozycja prezentuje następujące zagadnienia: - zachowania organizacyjne, - czynniki wpływające na osobowość i jej wpływ na człowieka w środowisku pracy, - percepcję człowieka w rozumieniu środowiska pracy, - wartości w zachowaniach pracowników i ich diagnozę, - motywację w firmie, - istotę, przyczyny i etapy istnienia grupy, - kształtowanie i pomiar satysfakcji z pracy, - podejmowanie decyzji, - porozumiewanie się w organizacji i jego ulepszanie - oraz koncepcję i działanie kierownika oraz przywódcy.
Książka "Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania" - Urszula Gros - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe PWN. Książka posiada 220 stron i została wydana w 2012 r. Cena 58.53 zł. Zapraszamy na zakupy!
Spis treści:
1.1. Przyczyny i mozliwości rozszerzania wiedzy o człowieku
1.2. Istota zachowania organizacyjnego
1.3. Źródła wiedzy o zachowaniu organizacyjnym
1.4. Komponenty i zakres przedmiotu
1.5.Klasyczne podejs ´cia do zachowania człowieka w środowisku pracy
1.6. Zasady oddziaływania na pracownika i test badania przyczyn wykonywania pracy według trzech koncepcji zarządzania
Rozdział 2. Czynniki wpływające na osobowości jej wpływ na człowieka w środowisku pracy
2.1. Podejścia do osobowos ´ci
2.2. Definicje osobowości i jej implikacje dla menedzera
2.3. Zmienne przyczyniające się do kształtowania sie osobowoś´ci
2.4. Wpływ niektórych charakterystyk osobowości na zachowanie
2.5. Pomiar miejsca kontroli człowieka nad jego zachowaniem
2.6. Typy osobowości ze względu na preferencje człowieka
Rozdział 3. Percepcja człowieka rozumieniu środowiska pracy
3.1. Istota,definicje i warunki percepcji
3.2. Etapy procesu percepcyjnego
3.3. Rodzaje i zasady percepcji wizualnej
3.4. Cechy bodz ´co ´w otoczenia i cechy człowieka oddziałujące na jego percepcje
3.5. Cechy człowieka wpływające na percepcje
3.6. Stereotypizacja jako skłonność człowieka do zniekształcania percepcji
3.7. Test percepcji stereotypów o kobiecie
3.8. Błędy halo-efektu w rozmowie kwalifikacyjnej
3.9. Stosowanie projekcji przez nowo zatrudnionego kierownika
3.10. Atrybucja w wyjaśnianiu wyników pracy
Rozdział 4. Wartości zachowaniach pracowników i ich diagnoza
4.1. Istota i źródła wartości
4.2. Kryteria wyodrębniania i rodzaje wartości
4.3. Zarządzanie wartościami pracowników firmy
4.4. Diagnoza wartości człowieka
Rozdział 5. Motywacja firmie
5.1. Istota motywacji
5.2. Teoria motywacji A. Maslowa i interpretacja potrzeb
5.3. Komponenty i rezultaty teorii motywacji F.Herzberga
5.4. Trychotomia potrzeb D. McClellanda,ich diagnoza i tendencje
Rozdział 6.Istota,przyczyny i etapy istnienia grupy
6.1. Istota grupy,cechy i przyczyny powstania
6.2. Role w grupie i test rodzaju uczestnika
6.3. Etapy istnienia grupy
Rozdział 7. Kształtowanie i pomiar satysfakcji z pracy
7.1. Rodzaje i komponenty postawy
7.2. Sposoby wpływania na postawę człowieka
7.3. Czynniki wpływające na satysfakcję z pracy
7.4. Pomiar poziomu satysfakcji pracownika
Rozdział 8. Podejmowanie decyzji
8.1. Istota podejmowania decyzji
8.2. Struktury procesu podejmowania decyzji
8.3. Indywidualna i grupowa twórczośc w podejmowaniu decyzji
8.4. Racjonalność i ograniczona racjonalność decyzji
8.5. Rodzaje decyzji
Rozdział 9. Porozumiewanie się organizacji i jego ulepszanie
9.1. Istota i składniki interpersonalnego porozumiewania się
9.2. Cechy elementarnych i złozonych składników porozumiewania się
9.3. Typy i charakterystyki sieci informacyjnych
9.4. Test umiejętności porozumiewania sie
9.5. Techniki aktywnego słuchania, pomagające w osiągnięciu celu przekazu
9.6. Istota i funkcje niewerbalnej komunikacji
9.7. Typy języka niewerbalnego
9.8. Atmosfera informacyjna wpływająca na skuteczność kontaktu informacyjnego
Rozdział 10. Koncepcje i działania kierownika i przywódcy
10.1. Istota i zakres działań kierownika
10.2. Koncepcja władzy i jej społecznych i organizacyjnych żródeł
10.3. Koncepcja i składniki przywództwa
10.4. Zasady postępowania lidera i test charyzmy
10.5. Lider w globalnej firmie
10.6. Modele cech i zachowań kierownika i lidera
10.7. Sytuacje konfliktowe w firmie i jej rezultaty
10.8. Style zarządzania konfliktem destrukcyjnym
Bibliografia
Spis treści