Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 140 s. |
Wymiar: | 145x205 mm |
EAN: | 9788373260924 |
ISBN: | 83-7326-092-7 |
Data: | 2006-04-13 |
Opis książki:
Wstęp .7
1.Teoria zachowań organizacyjnych ... 13
1.1 Organizacja gospodarcza jako podmiot badań teorii zachowań .. 13
1.2. Istota zachowań organizacyjnych. 18
1.3. Wartości poznawcze badań zachowań organizacyjnych przedsiębiorstw. 21
2. Czynniki determinujące zachowania organizacji gospodarczych 28
2.1. Charakter organizacji 28
2.2. Otoczenie organizacji i warunki bodźcowe .. 35
2.3. Decyzje podejmowane w podmiocie gospodarczym 42
3. Poziomy organizacyjne badań zachowań przedsiębiorstw. 47
3.1. Zachowania ludzi w organizacji 47
3.2. Zachowania grup w organizacji 55
3.3. Zachowania organizacji jako całości .. 61
4. Badania zachowań organizacyjnych przedsiębiorstw (na przykładzie przedsiębiorstw transportowych). 68
4.1. Systemy podmiotowe transportu i stopień ich kształtowania przez rynek ... 69
4.2. Wymogi staviane przedsiębiorstwom przez rynek usług transportowych 78
4.3. Przedsiębiorstwa transportowe wobec wymogów stawianych przez rynek usług transportowych. 85
4.3.1. Zachowania dekoncentracyjne przedsiębiorstw transportowych identyfikatorami działań porządkujących rynek
4.3.2. Zachowania przystosowawcze przedsiębiorstw transportovych identyfikatorami działań warunkujących 87
ich trwałe uczestnictwo w rynku .. 97
4.3.3. Zachowania rozwojowe przedsiębiorstw transportowych identyfikatorami działań zmierzających do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na rynku ... 105
5. Systematyka zachowań organizacyjnych przedsiębiorstw 113
5.1. Użyteczność badania zachowań - kryteria oceny 113
5.2. Klasyfikacja zachowań przedsiębiorstw 118
Zakończenie .. 129
Bibliografia 132
Spis rysunków i tabel ... 139
Książka "Zachowania organizacyjne przedsiębiorstw" - Beata Majecka - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.