Zachowania konsumentów. Procesy unowocześniania konsumpcji
Ewa Kieżel, Sławomir Smyczek
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2015 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 236 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788326480768 |
ISBN: | 978-83-2648-076-8 |
Data: | 2015-03-24 |
Opis książki:
W publikacji omówiono te aspekty zmian w zachowaniach konsumentów, które są bliskie idei zrównoważonego rozwoju i zrównoważonej konsumpcji. Ukazano nowe zjawiska w konsumpcji i zachowaniach współczesnych konsumentów.Szczegółowej analizie poddano takie zagadnienia jak: - przejawy unowocześniania konsumpcji gospodarstw domowych w Polsce i Unii Europejskiej w warunkach kryzysowych, - struktura wydatków konsumpcyjnych krajów UE pod kątem nowoczesności, - konsumpcjonizm a zjawisko dekonsumpcji w zachowaniach konsumentów, - proces unowocześniania konsumpcji na rynkach finansowych, - nowe trendy w zachowaniach młodych konsumentów na rynku, - zjawisko wspólnej konsumpcji jako alternatywny model spożycia, - postawy konsumentów związane z proekologiczną dekonsumpcją.
Książka zawiera przegląd najnowszej światowej literatury w zakresie konsumpcji i zachowań konsumentów oraz wyniki badań prowadzonych przez autorów. Zawarte w niej pogłębione analizy zjawisk rynkowych i podejmowanych przez konsumentów decyzji w sferze konsumpcji będą bardzo przydatne dla menedżerów oraz pracowników działów sprzedaży i marketingu z branży zarówno handlowej, jak i usługowej i produkcyjnej, mogą bowiem stać się podstawą do budowania skutecznych strategii marketingowych dla ich firm. Publikacja jest również cennym źródłem informacji dla pracowników naukowych, doktorantów i studentów badających problemy współczesnej ekonomii.
Autorzy są pracownikami Katedry Badań Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Do ich zainteresowań badawczych należą takie zagadnienia jak: zachowania konsumentów oraz oddziaływanie na nie czynników o zróżnicowanym charakterze, w tym ekonomicznych, politycznych i społeczno-kulturowych, specyfika zachowań na różnych rynkach branżowych, struktura i poziom konsumpcji oraz jej przemiany, poziom życia i jego uwarunkowania, ochrona interesów konsumentów na rynku.
Książka "Zachowania konsumentów. Procesy unowocześniania konsumpcji" - Ewa Kieżel, Sławomir Smyczek (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 236 stron i została wydana w 2015 r.