Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | POLTEXT |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 208 s. |
Wymiar: | 160x235 mm |
EAN: | 9788375610390 |
ISBN: | 978-83-7561-039-0 |
Data: | 2009-06-17 |
Opis książki:
Podręcznik zawiera podstawową wiedzę na temat metod i procedur wyceny całego przedsiębiorstwa, wyodrębnionych jego części i poszczególnych aktywów. Autorzy przyjęli ciekawą konwencję opisu technik wyceny poprzez analizę konkretnych przykładów firm, w których przeprowadzono te procesy w różnych aspektach ich funkcjonowania. Są to m.in.. Następujące rodzaje spółek: handlowa, odzieżowa, spożywcza, telekomunikacyjna, usługowa wydobywcza (spółka celowa), oraz wybrane aktywa niematerialne - tj. znak towarowy, siła robocza, umowa o niekonkurowaniu w firmie produkującej napoje energetyczne. Do zaprezentowanych wycen wykorzystane zostały następujące metody: zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF), rynkowe, skorygowanych aktywów netto oraz opcji realnych. Znak towarowy (marka) został wyceniony metodą nadwyżki stopy zwrotu, wartość umowy o niekonkurowaniu - metodą DCF, a siła robocza - metodą kosztu zastąpienia. Atutem książki jest jej praktyczny charakter, odniesienie teorii do rzeczywistości gospodarczej, co znacznie ułatwia zrozumienie problematyki zarządzania wartością przedsiębiorstwa.
Książka "Wycena biznesu w praktyce" - Marek Panfil (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo POLTEXT. Książka posiada 208 stron i została wydana w 2009 r.