Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Gab |
Rok wyd.: | 2016 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 656 s. |
Wymiar: | 247x174 mm |
EAN: | 9788363391072 |
ISBN: | 978-83-6339-107-2 |
Data: | 2016-06-13 |
Opis książki:
Autor - światowy autorytet w dziedzinie zarządzania strategicznego - kompleksowo i bardzo przejrzyście opisuje:
- najważniejsze narzędzia analizy strategicznej,
- główne źródła przewagi konkurencyjnej, w tym zasoby i umiejętności przedsiębiorstwa,
- współczesne koncepcje strategii biznesu w kontekście wybranych cech sektorów,
- główne wymiary strategii korporacyjnej (rozwoju przedsiębiorstwa),
- społeczną odpowiedzialność biznesu wobec presji maksymalizacji wartości dla akcjonariuszy.
Autor książki kładzie nacisk na praktyczną realizację strategii, godząc efekt skali z elastycznością, innowacyjność z efektywnością i globalizację z potrzebami lokalnymi. Osiągnięcie sukcesu wymaga bowiem dogłębnego zbadania konkurencji, potrzeb klientów oraz mocnych i słabych stron firmy. W świetle ostatniego kryzysu finansowego szczególnie ważna jest umiejętność doboru i realizacji strategii konkurowania i rozwoju w dynamicznym, nieprzewidywalnym otoczeniu biznesu.
Robert M. Grant jest profesorem na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Bocconi w Mediolanie i profesorem wizytującym Uniwersytetu Georgetown w Waszyngtonie i City University w Londynie.
***
"Robert M. Grant stworzył wybitne dzieło o zarządzaniu strategicznym, które stanowi przykład połączenia dyscypliny intelektualnej, integracji treści, praktycznego znaczenia i odniesienia do konkretnych sytuacji".
prof. Mingfang Li, California State University, Northridge
"Lektura obowiązkowa dla menedżerów i studentów kierunków ekonomicznych".
prof. dr hab. Tomasz Gołębiowski, Instytut Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu
Szkoły Głównej Handlowej
Książka "Współczesna analiza strategii" - Robert M. Grant - oprawa twarda - Wydawnictwo Gab. Książka posiada 656 stron i została wydana w 2016 r.