Wirtualne targowisko. Tom 3. O reklamie, marketingu i promowaniu się w Internecie
Kinga Cybulska, Marta Jarosz, Paweł Macieszek
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Elipsa |
Rok wyd.: | 2017 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 248 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788380171633 |
ISBN: | 978-83-8017-163-3 |
Data: | 2017-09-20 |
Opis książki:
Bezsprzecznie dostrzegalna w Internecie siła jego oddziaływania - zarówno na jednostkę, jak i na tworzone przez ludzi wspólnoty - sprawia, że równie wielu jego użytkowników podchodzi do niego sceptycznie, co z ogromnym entuzjazmem. Z pewnością jednak każdy, kto korzysta z tego elektronicznego medium przyzna, że wywiera ono znaczenie niemalże na wszystkie dziedziny ludzkiego życia. Słuszna jest zatem opinia, że pojawienie się i rozwój wirtualnego przekazu wywołało nowe zjawisko cywilizacyjne; współczesne społeczeństwo charakteryzuje wyraźnie cecha informacyjności. Tworzące trzeci tom publikacje - będące referatami, które wygłoszone zostały podczas zorganizowanej przez Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa UKSW konferencji "Wirtualne targowisko. O reklamie, marketingu promowaniu się w Internecie" - stanowią prezentację zagadnień dotyczących wykorzystywania Sieci dla przybliżania społeczeństwu tematów zdrowia i zasad komunikacji w wirtualnym świecie. Artykuły te zapewne zainteresują ich czytelników; dotyczą bowiem wyjątkowo istotnych dla każdego człowieka aspektów codziennego życia. Szybki rozwój techniki umożliwił ludziom dostęp do wiadomości o zdrowiu i promowanie zdrowego stylu życia. W ten sposób dostrzega się jego wpływ na zdrowie publiczne, które kształtuje funkcjonowanie społeczeństwa. Mass media zatem powinny służyć profilaktyce oraz promocji zdrowia. Podobne oczekiwania kierowane są pod adresem zamieszczanych w Sieci twórców informacji. Szybkie i skuteczne zdobycie potrzebnych wiadomości wpływa na zmianę sposobu przeżywania codzienności. Zmiana ta jednak - o czym nie można zapominać - może być negatywna wówczas, gdy korzystający z Internetu natrafiają na informacyjny chaos, nie potrafią umiejętnie i krytycznie odbierać medialnego przekazu. Zaprezentowane w publikacji zagadnienia z zakresu informacji odpowiadają na rodzące się w użytkownikach Internetu takie pytania jak: jaką rolę odgrywają social media w służbie "nowej demokracji"? Czym uzasadniona jest opinia, że wszyscy uczestnicy życia publicznego - kreując przy pomocy Sieci polityczną rzeczywistość - podejmują się zadań właściwych dziennikarzowi?
Fragment Wprowadzenia
Książka "Wirtualne targowisko. Tom 3. O reklamie, marketingu i promowaniu się w Internecie" - Kinga Cybulska, Marta Jarosz, Paweł Macieszek (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Elipsa. Książka posiada 248 stron i została wydana w 2017 r.