pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

W kierunku trwałej konsumpcji

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wyd.: 2000
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 248 s.
Wymiar: 143x205 mm
EAN: 9788301131579
ISBN: 83-01-13157-8
Data: 2004-04-28
Cena wydawcy: 7.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Rozważania nad konsumpcją są prowadzone przez przedstawicieli wielu dziedzin. Analiza rozwoju ludzkich potrzeb stwarza podstawy do dedukcji perspektywicznych kierunków rozwoju konsumpcji. Autorka prezentuje w książce problemy związane z kreowaniem nowego wzorca konsumpcji trwałej i nowej świadomości, tj. świadomości biocentrycznej. Trwała konsumpcja jest to taka, która pozwala na satysfakcjonujące zaspokojenie potrzeb współczesnym społeczeństwom w celu poprawy jakości życia, ale pod dwoma warunkami. Po pierwsze, musi być ograniczenie zanieczyszczenia środowiska, a po drugie, satysfakcja z lepszej jakości życia przez obecne pokolenie nie może być przeszkodą możliwości osiągnięcia takiej satysfakcji przez przyszłe pokolenie.

Książka "W kierunku trwałej konsumpcji" - Halina Jastrzębska-Smolaga - oprawa Miękka - Wydawnictwo Naukowe PWN. Książka posiada 248 stron i została wydana w 2000 r.

Spis treści:

Przedmowa
Od autorki

1. Cywilizacyjne związki konsumpcji z produkcją

2. Rola pracy i konsumpcji w powstawaniu nietrwałej konsumpcji w krajach kręgu kultury zachodniej
2.1. Związki pracy z konsumpcją
2.2. Związki konsumpcji z pracą
2.3. Ukształtowanie się wzorca konsumpcji nietrwałej

3. Realne procesy konsumpcji a wzorzec trwałej konsumpcji
3.1. Procesy oddziaływania na konsumpcję gospodarstw domowych
3.1.1. Powstawanie nowej jakości konsumpcji w gospodarstwach domowych 3.1.2. Nowe rynki usług
3.2. Wzorzec trwałej konsumpcji
3.3. Dylematy konsumenckich wyborów lat dziewięć dziesiątych
3.4. Sterowanie konsumpcją

4. Edukacja w kierunku trwałej konsumpcji
4.1. Mechanizmy edukacji konsumentów osłabiające zainteresowania nietrwałą konsumpcją
4.1.1. Mechanizm perswazji – przekonywania
4.1.2. Mechanizm na śladowania innych osób
4.2. Rekrutacja edukatorów i sposoby ich naśladowania
4.3. Formy edukacji
4.3.1. Uzasadnienie odrębności edukacji producentów
4.3.2. Formy edukacji producentów
4.3.3. Nowe formy ekonomicznej edukacji konsumentów

5. Dostosowanie struktur i form pracy do nowych potrzeb, w okresie zmiany wzorców konsumpcji
5.1. Społeczne uwarunkowania zmiany wzorca konsumpcji
5.2. Przekształcenia w sferze pracy w okresie zmiany wzorca konsumpcji

Zakończenie
Bibliografia
Wykaz boxów
Wykaz tabel
Wykaz rysunków
Indeks nazwisk

6. Aneks
Wykaz pozycji bibliograficznych do 1999 roku (dotychczas nieopublikowany) na temat „trwałej konsumpcji”, (ang.) sustainable consumption, (niem.) Nachhaltigkeit und Nachhaltiger Konsum, opracowany przez dr Lucię Reisch Visiting Associate Professor Copenhagen Business School