Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Rok wyd.: | 2016 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 280 s. |
Wymiar: | 160x230 mm |
EAN: | 9788323340966 |
ISBN: | 978-83-2334-096-6 |
Data: | 2016-12-14 |
Opis książki:
"To doskonała i ważna książka, która w jasny, zrozumiały i wyczerpujący sposób opisuje zagadnienia związane z tworzeniem sensu w organizacjach. Będzie przydatna zarówno dla młodych, jak i doświadczonych badaczy".
Bob Sutton, Stanford University
"Weick jest autorem pełnym inwencji. Po mistrzowsku buduje teoretyczną strukturę tworzenia sensu, dzięki czemu pojęcie to staje się bardziej zrozumiałe dla środowiska uczonych, czytelnikom zaś przybliża doświadczenie tworzenia sensu".
Kathleen Sutcliffe, University of Minnesota
Tradycyjna teoria organizacji oraz badania w tej dziedzinie opierały się na założeniu, że istotą funkcjonowania organizacji jest racjonalne podejmowanie decyzji strategicznych. Taki model ignoruje jednak wewnętrzną złożoność i niejednoznaczność tego, co dzieje się w prawdziwych organizacjach i ich otoczeniu. Dzieło Karla Weicka jest poświęcone procesowi tworzenia sensu w organizacjach. To niekończący się proces konstruowania rzeczywistości, który polega na tym, że ludzie retrospektywnie nadają sens sytuacjom, w jakich się znaleźli. W ten właśnie sposób kształtują się zarówno struktury organizacyjne, jak i procesy organizowania. Konfrontując czytelnika z pojęciem tworzenia sensu, Weick szczegółowo omawia takie kwestie, jak historia pojęcia, jego unikatowość, odmiany i zastosowania w różnych sytuacjach, ale także właściwości ogólne. Książkę kończą rozważania na temat przyszłości badań tworzenia sensu oraz przydatności tego pojęcia w praktyce.
Książka "Tworzenie sensu w organizacjach" - Karl E. Weick - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 280 stron i została wydana w 2016 r.