pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Tutoring jako spotkanie

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wolters Kluwer business
Rok wyd.: 2018
Oprawa: miękka
Ilość stron: 392 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788381242899
ISBN: 978-83-8124-289-9
Data: 2018-01-18
Cena wydawcy: 99.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

- Czym jest tutoring?
- Skąd bierze się rosnąca popularność tej formy edukacji spersonalizowanej?
- Dlaczego jest postrzegany jako panaceum na problemy edukacji i wielka szansa na elitarne kształcenie?
Na te i wiele innych pytań odpowiadają Autorzy niniejszej publikacji. Redaktorki tomu, obie mocno związane z propagowaniem edukacji spersonalizowanej w formule naukowej i szkoleniowej, zebrały kilkadziesiąt opowieści o autentycznej relacji mistrz-uczeń w murach szkół i uczelni.

W pierwszej części książki przybliżają też specyfikę i kontekst pracy tutora w dzisiejszej instytucji kształcenia, zwracając uwagę na jego złożoność, esencję i rolę wartości w świecie zróżnicowanych postaw uczniów i nauczycieli. Tutorzy z całej Polski z kolei przekonują, że tutoring stanowi niezwykłą szansę dla młodego człowieka. Pozwala mu na uzyskanie kompetencji przydatnych na rynku pracy, a także spełnione życie, zgodne z jego pasjami, możliwościami i pragnieniami.

Każdy proces tutorski, a nawet każdy tutorial, jest spotkaniem w znaczeniu dialogu dwóch podmiotów. Osoby w nim uczestniczące obdarzają się nawzajem uwagą, wiedzą, wsparciem, inspiracją i twórczą krytyką. Ma swój kontekst, tło, powody, trajektorię, rezultaty, nastrój i głębię.

Książka składa się z 26 opowieści o takich wyjątkowych spotkaniach edukacyjnych:
- część z nich opisuje historie z wczesnych etapów kształcenia, a kilkanaście pochodzi ze środowiska akademickiego,
- ich autorzy reprezentują wiele różnych dziedzin naukowych i przedmiotowych, pracują w szkołach i uczelniach wyższych w Polsce.

Historie są niezwykłe. Pokazują ogromny potencjał, jaki tkwi zarówno w tutoringu rozwojowym, jak i naukowo-akademickim.

Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli akademickich, pracowników organów prowadzących szkoły, osób zajmujących się HR, zarządzaniem oświatą i edukacją, szkoleniami, programami edukacyjnymi i rozwojowymi, trenerów rozwoju osobistego i doradców zawodowych, a także studentów i doktorantów zainteresowanych tą tematyką.

Książka "Tutoring jako spotkanie" - Beata Karpińska-Musiał, Magdalena Panońko (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 392 stron i została wydana w 2018 r.