pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
książka:

Strategie integracji firm w fuzjach i przejęciach

Dane szczegółowe:
Producent: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Oprawa: miękka
Ilość stron: 194 s.
ISSN: 0867-7727
Data:2001-01-12
Cena wydawcy: 42.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Celem pracy jest przedstawienie najnowszych poglądów na integrację firm w fuzjach i przejęciach, ze szczególnym uwzględnieniem związków między strategią a kulturą organizacyjną, warunkującymi skuteczność tych procesów oraz przedstawienie autorskiej koncepcji wyboru strategii integracji firm oraz jej weryfikacji na gruncie badań najważniejszych przypadków międzynarodowych fuzji i przejęć dokonanych w przemyśle samochodowym w ostatnim dziesięcioleciu.

Książka "Strategie integracji firm w fuzjach i przejęciach" - Grażyna Aniszewska - oprawa miękka - Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.

Spis treści:

Rozdział 1
Rynki i organizacje w obliczu globalizacji


1.1. Między jednolitością a różnorodnością świata współczesnych organizacji

Teoria konwergencji
Teoria dywergencji
Synteza

1.2. Pojęcie kultury
1.3. Wpływ kultury na myślenie o organizacji

Przykład Eurodisneylandu

Rozdział 2 Kultura organizacyjna jako instrument zarządzania

2.1. Problem definiowania pojęcia „kultura organizacyjna”

Nurt zewnątrzorganizacyjny
Nurt wewnątrzorganizaycyjny
Synteza

2.2. Kultura organizacyjna w procesie budowania przewagi konkurencyjnej
2.3. Kultura organizacyjna jako przedmiot i podmiot zmiany
2.4. Podsumowanie

Rozdział 3
Efektywność gospodarcza podmiotów z udziałem kapitału zagranicznego w przemyśle przetwórczym – wybrane aspekty


3.1. Specyfika fuzji, przejęć i aliansów strategicznych

Cele i formy transakcji
Etapy łączenia się firm
Specyfika transakcji międzynarodowych
Uwarunkowania sukcesu

3.2. Proces integracji firm
3.3. Kulturowy aspekt integracji
3.4. Modelowe strategie integracji

Rozdział 4
Strategie integracji w praktyce na przykładzie rynku samochodowego


4.1. Charakterystyka rynku samochodowego
4.2. Fuzja Daimlera i Chryslera

Sytuacja przed fuzją
Cel i przebieg transakcji
Integracja
Podsumowanie

4.3. Przypadek Renault i Nissana

Sytuacja przed transakcją
Cel i przebieg transakcji
Program Carlosa Ghosna
II etap integracji
Podsumowanie

4.4. Przejęcia Forda w latach dziewięćdziesiątych (Jaguar, Land Rover, Volvo)

Sylwetka inwestora
Przejęcia Forda i powstanie Premier Automative Group (PAG) Ocena Premier Automative Group (PAG) w realizacji strategii Forda

4.5. Współpraca między Volkswagenem a Skodą

Sytuacja przed transakcją
Cel i przebieg transakcji
Integracja
Podsumowanie

4.6. Daewoo–FSO

Sytuacja przed transakcją
Wspólne przedsięwzięcie
Ocena

4.7. Podsumowanie

Rozdział 5
Behawioralne instrumenty integracji


5.1. Etapy zmiany
5.2. Przywództwo w procesie integracji
5.3. Motywowanie pracowników i polityka personalna

Zakończenie
Bibliografia