Strategiczna logika firm rodzinnych. Model BELIEFS
Adrianna Lewandowska
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Rok wyd.: | 2020 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 496 s. |
Wymiar: | 170x245 mm |
EAN: | 9788301209735 |
ISBN: | 978-83-0120-973-5 |
Data: | 2020-01-09 |
Opis książki:
Istota firmy rodzinnej polega na połączeniu dwóch systemów - rodziny i biznesu. Spoiwem tych elementów jest nie tylko kapitał, lecz więź osób należących do jednej rodziny w układzie pokoleniowym. Wyznacza to sposób funkcjonowania podmiotu gospodarczego, determinuje cele, wpływa na kulturę organizacyjną i strategie działania
Równocześnie nakładanie się systemów rodzinnego i firmowego prowadzi do wzajemnego nasilania relacji pomiędzy tymi systemami. Badania potwierdzają, że efektywność firmy rodzinnej nie może być analizowana i oceniana bez analizy systemu rodzinnego. Firmy rodzinne są skłonne do wielkich ofiar, nawet do przetrwania długookresowego załamania, aby tylko oszczędzić firmę i społeczność wokół niej. Potwierdza to istnienie innej logiki niż tylko w wymiarze ekonomicznym.
Firma rodzinna stała się modelem dla wszystkich firm. Powodem tego zainteresowania jest fakt, że dzisiejsza firma, bardziej niż kiedykolwiek (...), zbudowana jest w oparciu o budulec, z którego zbudowane są również same rodziny. Podejście to uwypukliło się w obliczu kryzysu gospodarczego ostatnich lat, który pokazał, że przedsiębiorstwa rodzinne mają wysokie kompetencje do przetrwania w trudnych warunkach gospodarczych i radzą sobie lepiej niż firmy nierodzinne.
Ze wstępu
Książka "Strategiczna logika firm rodzinnych. Model BELIEFS" - Adrianna Lewandowska - oprawa twarda - Wydawnictwo Naukowe PWN. Książka posiada 496 stron i została wydana w 2020 r. Cena 81.01 zł. Zapraszamy na zakupy!