pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Strategia judo. Jak obrócić silne strony konkurentów na swoją korzyść

Autor książki:

David B. Yoffie, Mary Kwak

Dane szczegółowe:
Wydawca: one press
Rok wyd.: 2005
Oprawa: miękka
Ilość stron: 288 s.
Wymiar: 148x210 mm
EAN: 9788324601431
ISBN: 83-246-0143-0
Data: 2009-09-03
Cena wydawcy: 44.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Czy widziałeś kiedyś, jak drobnej budowy mistrz judo rozkłada na łopatki potężnego rywala? W ten sam sposób firma może pokonywać konkurentów silniejszych i większych od niej. Bez względu na to, czy jesteś małym przedsiębiorcą stawiającym czoła wielkim korporacjom czy wpływowym graczem na rynku zdominowanym przez dużych i małych przeciwników, przeczytaj tę książkę, a dowiesz się, jak odbierać przeciwnikom atuty i zamieniać je w ich słabości.

Umiejętności -- szybkość, sprawność i pomysłowość potrzebna do przechytrzenia przeciwnika -- są ważniejsze niż siła czy rozmiar. Strategia wykorzystująca te kluczowe umiejętności jest przejrzysta i przynosi zadziwiające efekty. Mistrzowie judo -- tak na rynku, jak i w walce wręcz -- stosują trzy podstawowe zasady: ruch, równowagę i dźwignię. Każda zasada to jeden z trzech elementów strategii judo. Ruch pozwala wytrącić rywala z równowagi i zneutralizować jego początkową przewagę. Zachowanie równowagi pomaga stawić czoła konkurentowi i przetrwać atak. Założenie dźwigni pozbawia przeciwnika dotychczasowej pozycji. Umiejętne zastosowanie wszystkich trzech zasad pomoże Ci pokonać każdego rywala, niezależnie od jego rozmiarów i siły.

Firmy, które wykorzystują strategię judo, nie muszą stosować rozwiązań siłowych i potrafią unikać niszczących ataków ze strony konkurentów. Przeczytaj tę książkę, a dowiesz się, jak wygrywać, kiedy siły rynku są przeciwko Tobie. Znajdziesz tu omówione przykłady firm, które zastosowały strategię judo na różnych etapach swojego rozwoju i zapewniły sobie silną pozycję konkurencyjną.

Autorzy, po przeprowadzeniu wywiadów z ponad pięćdziesięcioma menedżerami i zarządzającymi, omawiają wszystkie istotne aspekty gry konkurencyjnej, w której bardziej niż siła liczą się umiejętności:

  • zasady strategii judo,
  • techniki przeciwdziałania strategii judo - strategia sumo,

Ta książka pomoże każdej firmie -- małej i dużej, nowej i starej, działającej w otoczeniu wirtualnym i rzeczywistym -- stać się bardziej skutecznym konkurentem. Obok strategii judo omawia strategię sumo -- skuteczną formę obrony przed zręcznymi rywalami gotowymi podjąć każde wyzwanie.

Książka "Strategia judo. Jak obrócić silne strony konkurentów na swoją korzyść" - David B. Yoffie, Mary Kwak - oprawa miękka - Wydawnictwo one press. Książka posiada 288 stron i została wydana w 2005 r.