Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu |
Rok wyd.: | 2000 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 312 s. |
Wymiar: | 135x200 mm |
EAN: | 9788372300393 |
ISBN: | 83-7230-039-9 |
Data: | 2003-11-19 |
Opis książki:
Równie ważną rolę spełnia w nowoczesnym przedsiębiorstwie marketing, który kreuje jego rozwój i umożliwia osiągnięcie sukcesu. Oznacza to, że każde przedsiębiorstwo powinno stosować zarządzanie marketingowe i budować strategię marketingową, która jest koncepcją jego sprawnego działania na rynku, uwzględniającą perspektywiczne zmiany w otoczeniu, wskazującą cele, środki i sposoby ich realizacji.
Strategie biznesu i marketingu to przystępny podręcznik, którego celem jest uświadomienie istoty i znaczenia tworzenia przez przedsiębiorstwa strategii zarządzania i marketingu oraz rozbudzenie w przedsiębiorcach świadomości strategicznej, będącej koniecznym warunkiem właściwego funkcjonowania każdej firmy.
Książka "Strategia biznesu i marketingu" - Ilona Penc-Pietrzak - oprawa miękka - Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu. Książka posiada 312 stron i została wydana w 2000 r.
Spis treści:
1. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE l STAWIANE MU WYMAGANIA
1.1. Myślenie strategiczne
1.2. Istota i zasady zarządzania strategicznego
1.3. Planowanie strategiczne
1.4. Ryzyko i niepewność w zarządzaniu
1.5. System informacyjny i jego rola w zarządzaniu
1.6. Controlling jako system wspomagający zarządzanie
2. ANALIZA STRATEGICZNA PRZEDSIĘBIORSTWA
2.1. Istota i znaczenie analizy strategicznej w procesie zarządzania
2.2. Analiza otoczenia przedsiębiorstwa
- 2.2.1. Ogólna charakterystyka otoczenia przedsiębiorstwa
2.2.2. Otoczenie bliższe i dalsze oraz jego wpływ na działalność przedsiębiorstwa
2.2.3. Analiza grup interesów oraz jej wpływ na misję i strategię przedsiębiorstwa
2.2.4. Analiza sektora działalności przedsiębiorstwa
2.2.4.1. Model pięciu sił Portera
2.2.4.2. Mapa grup strategicznych
2.2.4.3. Punktowa ocena atrakcyjności sektora
- 2.3.1. Metody portfelowe jako narzędzia badania pozycji rynkowej przedsiębiorstwa
- 2.3.1.1. Macierz BCG
2.3.1.2. Macierz GE
2.3.1.3. Macierz ADL
2.3.1.4. Macierz Hofera
2.3.1.5. Portfel technologiczny
2.3.1.6. Podsumowanie metod portfolio
2.3.3. Analiza przedsiębiorstwa jako systemu działań tworzących wartość dodaną
2.3.4. Metoda PIMS jako instrument badania rentowności przedsiębiorstwa
2.3.5. Benchmarking jako metoda oceny pozycji przedsiębiorstwa na tle wzorcowego konkurenta - 2.3.1.1. Macierz BCG
2.5. Scenariusze otoczenia i ich znaczenie w zarządzaniu strategicznym
3. BUDOWA STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA
3.1. Pojęcie strategii
3.2. Klasyfikacja strategii
3.3. Proces formułowania strategii
3.4. Wybór wariantu strategicznego
3.5. Implementacja strategii
4. PRZEGLĄD PODSTAWOWYCH STRATEGII BIZNESU
4.1. Strategie konkurencji
- 4.1.1. Ofensywne strategie M.E. Portera
4.1.2. Rozwinięcie koncepcji konkurencji M.E. Portera - strategia zintegrowana
4.1.3. Strategie kosztowe
4.1.4. Defensywne strategie M.E. Portera
- 4.2.1. Strategie relacyjne
- 4.2.1.1. Alianse strategiczne jako szczególny przypadek strategii relacyjnej
5. STRATEGICZNE ZARZĄDZANIE MARKETINGIEM l STRATEGIE MARKETINGOWE
5.1. Główne aspekty zarządzania marketingowego
- 5.1.1. Koncepcja marketingu
5.1.2. Marketing strategiczny i operacyjny
5.1.3. Cechy strategicznego zarządzania marketingowego
5.1.4. Strategiczne planowanie marketingowe
5.1.5. Zadania marketingowego systemu informacji
5.1.6. Formułowanie i wybór strategii marketingowej firmy
- 5.2.1. Strategie liderów, pretendentów, naśladowców i specjalistów rynkowych
5.2.2. Strategie P. F. Druckera
5.2.3. Strategie sukcesu rynkowego
5.2.4. Strategie firm japońskich
5.2.5. Strategie H.l. Ansoffa
5.2.6. Strategie w układzie produkt - rynek
5.2.7. Strategie dyferencjacji
5.2.8. Strategie jakościowo-cenowe
5.2.9. Strategia puli i push
5.2.10-Strategie wejścia na rynek
- 5.3.2. Strategie marketingowe w poszczególnych fazach CŻP
5.3.3. Znaczenie koncepcji CŻP w zarządzaniu
ZAKOŃCZENIE
Przypisy
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel