Stawka większa niż biznes. Strategie rozwoju firm rodzinnych
Adrianna Lewandowska, Peter May
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2014 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 224 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788326432927 |
ISBN: | 978-83-2643-292-7 |
Data: | 2014-05-26 |
Opis książki:
Prowadzenie firmy rodzinnej jest wielką sztuką, ale też wielką szansą. Przedsiębiorstwa rodzinne mają ogromny wkład w tworzenie nowych miejsc pracy, w kształcenie zawodowe, wpływają na eksport i rozwój gospodarki narodowej. Są uosobieniemkapitalizmu z ludzką twarzą": opłacalnego ekonomicznie i odpowiedzialnego społecznie. Styk biznesu i rodziny prowadzi jednak do szczególnych zależności. Rodzina może być albo największą wartością przedsiębiorstwa, albo jego największym problemem. Dlatego świadomość zachodzących w przedsiębiorstwie interakcji oraz uwzględnienie ich w procesie budowy strategii i przy podejmowaniu bieżących decyzji może przyczynić się do uniknięcia klasycznych błędów zarządzania i osiągnięcia sukcesu ekonomicznego. Autorzy odpowiadają na niezwykle ważne pytania: Skąd biorą się siła i potencjał rozwoju firm rodzinnych? Jakie zagrożenia wynikają z rodzinnego charakteru firm? Jaki wpływ na wybory strategiczne mają wartości i jak można je odkodować? Co jest ważne w definiowaniu przewagi konkurencyjnej firmy? Jak przekładać plany na biznesową codzienność i jak wzmacniać strategię?
Książka "Stawka większa niż biznes. Strategie rozwoju firm rodzinnych" - Adrianna Lewandowska, Peter May - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 224 stron i została wydana w 2014 r.