Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Nieoczywiste |
Rok wyd.: | 2016 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 506 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788363391027 |
ISBN: | 978-83-6339-102-7 |
Data: | 2016-07-04 |
Opis książki:
Statystyka dla menedżerów jest książką przeznaczoną dla studentów i praktyków zarządzania. Wychodząc od definicji statystyki jako nauki o metodach zbierania, analizy i interpretacji danych liczbowych oraz od przedstawienia podstawowych pojęć, autorka omawia najważniejsze zagadnienia związane z zastosowaniem metod statystycznych w biznesie i ekonomii:
- etapy badań statystycznych, formułowanie celu praktycznego i diagnostycznego, określanie podmiotu, przedmiotu, zakresu i czasu badania oraz możliwych do zastosowania metod badawczych,
- postępowanie ze zbiorem danych będących efektem przeprowadzonego badania,
- wybór właściwych narzędzi do porządkowania danych,
- miary statystyczne jako najważniejsze narzędzia analizy rozkładu cechy w populacji oraz ich zastosowanie do oceny przedsięwzięć inwestycyjnych,
- metody analizy współzależności zjawisk - pojęcia regresji i korelacji,
- narzędzia do analizy dynamiki zjawisk ekonomicznych.
Zaprezentowana tu teoretyczna wiedza uzupełniona jest praktycznymi przykładami wykorzystania omawianych narzędzi, a testy kontrolne i zadania wraz z rozwiązaniami dają możliwość sprawdzenia nabytych umiejętności.
Książka "Statystyka dla menedżerów. Teoria i praktyka" - Anna Bielecka - oprawa twarda - Wydawnictwo Nieoczywiste. Książka posiada 506 stron i została wydana w 2016 r.