Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 274 s. |
Wymiar: | 167x225 mm |
EAN: | 9788322929506 |
ISBN: | 978-83-2292-950-6 |
Data: | 2005-01-17 |
Opis książki:
Reklamy... Jednych fascynują, innych odrzucają. Ale nawet wtedy, kiedy oglądane są z dużą rezerwą - skutkują! Jak to się dzieje, że nijaka kobieta, która w kolejnej przeraźliwie nudnej reklamie pokazuje nową koszulę i sugeruje, że właśnie ją wyprała w nowym, cudownym proszku o ulepszonym, trójfazowym działaniu, potrafi przekonać tysiące ludzi do zakupu tego właśnie proszku W niniejszej książce próbuje się odpowiedzieć jeszcze na kilka innych pytań - jakie są reklamowe schematy argumentacyjne, jakie motywy i dlaczego najskuteczniej oddziałują perswazyjnie, jakie elementy językowe i obrazowe pomagają osiągnąć zamierzony cel Twórca współczesnego komunikatu reklamowego posługuje się identycznymi środkami przekazu i kodami jak te, które są stosowane w innych dziedzinach kultury masowej: teledyskach, komiksach, programach rozrywkowych. Wykorzystuje do swych celów film, fotografię, malarstwo, rysunek, piosenkę, formy publicystyczne itd. Jeśli zatem reklama jest kompozycją wizualno-werbalną, a obie jej warstwy są równie ważne, to trzeba znaleźć taki sposób opisu, który w odniesieniu do obu będzie adekwatny. Wybór Piotra Lewińskiego padł na retorykę.
Książka "Retoryka reklamy" - Piotr H. Lewiński - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. Książka posiada 274 stron i została wydana w 2008 r.
Spis treści:
Wstęp
Stan badań
Podsumowanie
Definicja i uwarunkowania komunikatu reklamowego
Definicja reklamy
Cele i funkcje komunikatu reklamowego
Kanały i kody
Konteksty
Uczestnicy dyskursu
Podsumowanie
Teoretyczne podstawy perswazji
Podsumowanie
Retoryka a reklama
Podsumowanie
Inwencja
Topika
Motywy
Człowiek nowoczesny
Kobieta
Mężczyzna
Dziecko
Rodzina
Zwierzęta
Motywy literacko-filmowe
Dom
Laboratorium
Natura
Wnioski
Dyspozycja
Typologia strukturalna reklam drukowanych
Kompozycja wizualna, tekst ograniczony do prezentacji znaku i/lub nazwy firmy
Kompozycja wizualno-werbalna
Typologia strukturalna filmów reklamowych
Kompozycja komunikatów reklamowych
Porządek kompozycyjny
Wnioski
Elokucja
Tropy
Figury słów – gramatyczne
Figury słów – semantyczne
Figury myśli
Podsumowanie
Uwagi i wnioski końcowe
Bibliografia
Indeks nazwisk