pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Wyprzedaż na koniec roku
Tytuł książki:

Retoryka reklamy

Autor książki:

Piotr H. Lewiński

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 274 s.
Wymiar: 167x225 mm
EAN: 9788322929506
ISBN: 978-83-2292-950-6
Data: 2005-01-17
Cena wydawcy: 32.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Reklamy... Jednych fascynują, innych odrzucają. Ale nawet wtedy, kiedy oglądane są z dużą rezerwą - skutkują! Jak to się dzieje, że nijaka kobieta, która w kolejnej przeraźliwie nudnej reklamie pokazuje nową koszulę i sugeruje, że właśnie ją wyprała w nowym, cudownym proszku o ulepszonym, trójfazowym działaniu, potrafi przekonać tysiące ludzi do zakupu tego właśnie proszku W niniejszej książce próbuje się odpowiedzieć jeszcze na kilka innych pytań - jakie są reklamowe schematy argumentacyjne, jakie motywy i dlaczego najskuteczniej oddziałują perswazyjnie, jakie elementy językowe i obrazowe pomagają osiągnąć zamierzony cel Twórca współczesnego komunikatu reklamowego posługuje się identycznymi środkami przekazu i kodami jak te, które są stosowane w innych dziedzinach kultury masowej: teledyskach, komiksach, programach rozrywkowych. Wykorzystuje do swych celów film, fotografię, malarstwo, rysunek, piosenkę, formy publicystyczne itd. Jeśli zatem reklama jest kompozycją wizualno-werbalną, a obie jej warstwy są równie ważne, to trzeba znaleźć taki sposób opisu, który w odniesieniu do obu będzie adekwatny. Wybór Piotra Lewińskiego padł na retorykę.

Książka "Retoryka reklamy" - Piotr H. Lewiński - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. Książka posiada 274 stron i została wydana w 2008 r.

Spis treści:

Przedmowa do wydania II
Wstęp
Stan badań
Podsumowanie
Definicja i uwarunkowania komunikatu reklamowego
Definicja reklamy
Cele i funkcje komunikatu reklamowego
Kanały i kody
Konteksty
Uczestnicy dyskursu
Podsumowanie
Teoretyczne podstawy perswazji
Podsumowanie
Retoryka a reklama
Podsumowanie
Inwencja
Topika
Motywy
Człowiek nowoczesny
Kobieta
Mężczyzna
Dziecko
Rodzina
Zwierzęta
Motywy literacko-filmowe
Dom
Laboratorium
Natura
Wnioski
Dyspozycja
Typologia strukturalna reklam drukowanych
Kompozycja wizualna, tekst ograniczony do prezentacji znaku i/lub nazwy firmy
Kompozycja wizualno-werbalna
Typologia strukturalna filmów reklamowych
Kompozycja komunikatów reklamowych
Porządek kompozycyjny
Wnioski
Elokucja
Tropy
Figury słów – gramatyczne
Figury słów – semantyczne
Figury myśli
Podsumowanie
Uwagi i wnioski końcowe
Bibliografia
Indeks nazwisk