Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Oprawa: | Miękka |
Ilość stron: | 256 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788301133245 |
ISBN: | 83-01-13324-4 |
Data: | 2001-01-04 |
Opis książki:
Reklama - jedna z najsilniejszych form społecznego przekazu - budzi kontro-wersje od momentu swych narodzin. Okazuje się jednak, że nawet najlepsza strategia, idea lub produkt nie miałyby szansy bez niej zaistnieć. Posługująca się serią syntetycznych obrazów połączonych z krótkim tekstem, który w wielu przypadkach przypomina język snu lub dziecka - działa i wpływa na nasze wybory! Niniejsza książka składa się z dwóch części, część pierwsza odpowiada na pytania: Jak oraz Dlaczego Druga część ma charakter bardziej praktyczny. Polecamy wszystkim, których życie zawodowe związane jest z reklamą, środkami masowego przekazu lub marketingiem.
Książka "Reklama. Przekaz, odbiór, interpretacja" - Krzysztof Albin - oprawa Miękka - Wydawnictwo Naukowe PWN.
Spis treści:
I. Reklama jako element marketingu
II. Reklama – perspektywa "człowieka z ulicy"”
III. Komunikacja – formuła klasyczna
IV. Reklama jako forma komunikacji
V. Komunikat reklamowy
cele komunikacyjne
percepcja komunikatu reklamowego
obraz
obraz a tekst
tekst spójność formalna komunikat
VI. Obraz produktu
VII. Perswazja
VIII. Kampania reklamowa – aspekt komunikacyjny
IX. Podsumowanie
CZĘŚĆ DRUGA: WYBRANE ELEMENTY KONSTRUKCJI KOMUNIKATU REKLAMOWEGO
I. Obraz
II. Tekst
III. Slogan i związki obrazu z tekstem
IV. Kampania reklamowa – krótka synteza
V. 12 kampanii reklamowych: Idea – kampania wprowadzająca, Mobil 1 – kampania żółta, Anno Domini 2000, Cenowa rewolucja Seata, Nationale Nederlanden: "Doradcy",
Polar – czarna linia, Polar – linia historyczna, Frugo, Parada smaków, OFE Kredyt Bank, Renault Scenic, Żywiec
VI. Reklama o reklamie:
Dariusz Doliński
Jarosław Guzy
Wiesław Jurewicz
Jakub Kamiński
Łukasz Kujawski
Paweł Patkowski
Robert Sieradzki
VII. Wybrane problemy badań reklamy Abstract Bibliografia