Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Rok wyd.: | 2011 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 557 s. |
Wymiar: | 175x250 mm |
EAN: | 9788373785991 |
ISBN: | 978-83-7378-599-1 |
Data: | 2011-07-27 |
Opis książki:
Reklama to nieodłączny element naszego życia codziennego - jest obecna wszędzie (na ulicy, w pracy, w szkole, w domu), towarzysząc nam w każdej sytuacji. Reklama wykorzystuje wszelkie możliwe środki i techniki, aby zaistnieć w umyśle konsumenta, wywołać u niego chęć zakupu i wzbudzić lojalność wobec produktów. Jednak odbiorca w zasadzie nie oczekuje na tego typu sytuację komunikacyjną, co skazuje reklamę na traktowanie jej jako przekaz niechciany, w najlepszym razie - obojętny. Należy przewidywać, że większość odbiorców, dostrzegając komunikat reklamowy, przerzuca na kolejną stronę gazetę, zmienia kanał telewizyjny, nie zatrzymuje się przy billboardzie. Dla umiarkowanie zainteresowanego odbiorcy-konsumenta oferowany w reklamie produkt początkowo wydaje się nie mieć większego znaczenia. Tymczasem nawet w takich warunkach komunikacyjnych reklama potrafi nadać zwykłym produktom moc magiczną. W efekcie - popijając kawę o poranku, możemy poczuć wyjątkowość tego momentu; smarując twarz kremem nawilżającym, zyskujemy na kobiecości; jeżdżąc zaś samochodem, stajemy się panem sytuacji. Dzięki użytkowaniu produktów o wyraźnym znaczeniu kulturowym korzystamy z tego, co wypracował komunikat reklamowy - z nadwyżki symbolicznej, dzięki której produkt zamienia się w markę. Podręcznik, adresowany zarówno do studentów, słuchaczy studiów podyplomowych, pracowników agencji reklamowych, jak i do każdego konsumenta, traktuje właśnie o tym, jak reklama przemienia zwykły produkt w istotny element życia społecznego.
Książka "Reklama" - Anna Kozłowska - oprawa miękka - Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Książka posiada 557 stron i została wydana w 2011 r.
Spis treści:
Spis treści
WPROWADZENIE
1. REKLAMA W PROCESIE KOMUNIKOWANIA MARKETINGOWEGO
1.1. Proces komunikowania: podstawowe zagadnienia
1.2. Komunikowanie marketingowe: zarys zagadnień
1.2.1. Komunikowanie marketingowe a promocja: zakres pojęć
1.2.2. Cele komunikowania marketingowego
1.3. Rola reklamy w komunikowaniu marketingowym
1.3.1. Reklama: zakres pojęcia
1.3.2. Reklama na tle innych instrumentów komunikowania marketingowego
1.3.3. Znaczenie poszczególnych instrumentów komunikowania marketingowego
2. BUDOWANIE KAMPANII REKLAMOWEJ
2.1. Proces planowania kampanii reklamowej
2.2. Wybór celów kampanii reklamowej
2.3. Wybór grupy docelowej
2.4. Metody ustalania budżetu reklamowego
2.5. Dobór treści reklamowych i sposobu ich prezentacji
2.6. Wybór mediów reklamowych
2.7. Metody badania skuteczności i efektywności kampanii reklamowej
3. PROCES PRZETWARZANIA INFORMACJI REKLAMOWYCH
3.1. Proces przetwarzania informacji: zagadnienia podstawowe
3.2. Czynniki decydujące o przetwarzaniu informacji reklamowych
3.3. Specyfika przetwarzania komunikatu reklamowego
3.4. Trzy podstawowe poziomy percepcji informacji reklamowych
3.5. Podstawowe wnioski płynące ze sposobu percepcji informacji reklamowych
3.6. Spójność kampanii reklamowej
3.7. Elementy przekazu ułatwiające przetwarzanie informacji reklamowej
3.8. Rola reklamy w procesie uczenia się zachowań konsumpcyjnych
3.9. Wpływ reklamy na sposób odtwarzania informacji reklamowej
3.10. Sposoby oddziaływania reklamy na odbiorcę poza jego świadomością
4. REKLAMA JAKO KOMUNIKAT SYMBOLICZNY
4.1. Znak i znaczenie
4.2. Podstawowe funkcje reklamy jako komunikatu symbolicznego
4.3. Oddziaływanie reklamowe jako generowanie znaczenia
4.4. Rola reklamy w tworzeniu i transmisji znaczeń kulturowych
4.5. Programowanie znaczenia (wartości) produktu za pośrednictwem jego nazwy i znaku graficznego
5. TRADYCYJNE MEDIA REKLAMOWE: CECHY, TECHNIKI I STRUKTURA PRZEKAZU
5.1. Reklama telewizyjna: specyfika oddziaływania
5.1.1. Telewizja jako medium reklamowe
5.1.2. Podstawowe elementy budowy reklamy telewizyjnej
5.1.3. Budowanie reklamy telewizyjnej
5.1.4. Podstawowe rodzaje filmu reklamowego
5.2. Reklama kinowa: podstawowe zagadnienia
5.3. Reklama radiowa: cechy, techniki oddziaływania i elementy budowy
5.3.1. Radio jako medium wyobraźni
5.3.2. Budowa i rodzaje reklamy radiowej
5.4. Reklama prasowa: charakterystyka, rodzaje, struktura
5.4.1. Prasa jako medium reklamowe
5.4.2. Formy reklamy prasowej
5.4.3. Podstawowe techniki reklamy prasowej
5.4.4. Struktura reklamy prasowej
5.5. Reklama zewnętrzna: charakterystyka oddziaływania
5.5.1. Specyfika mediów zewnętrznych
5.5.2. Podstawowe nośniki reklamy zewnętrznej
5.5.3. Budowa reklamy zewnętrznej
6. NOWE FORMY KOMUNIKOWANIA MARKETINGOWEGO
6.1. Czynniki decydujące o zmianie podejścia do komunikowania marketingowego
6.2. Zmiany w strategiach marketingowych
6.3. Wykorzystanie idei społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w działalności marketingowej przedsiębiorstwa
6.4. Wykorzystanie nowych mediów w działalności reklamowej
6.4.1. Reklama internetowa: nowe sposoby dotarcia do konsumenta
6.4.2. Media mobilne: nowatorskie podejście do komunikowania marketingowego
6.5. Zastosowanie idei marketingu partyzanckiego w komunikowaniu marketingowym
6.6. Ambient media w komunikowaniu marketingowym
6.7. Zastosowanie techniki prowokacji w reklamie
6.8. Flash mob jako nowatorska technika public relations
7. ODDZIAŁYWANIE REKLAMY NA POTRZEBY I MOTYWACJE KONSUMENTÓW
7.1. Potrzeby jako główny motyw ludzkiego zachowania
7.2. Potrzeby konsumpcyjne: zarys zagadnień
7.3. Mechanizm oddziaływania reklamy na potrzeby konsumenta
7.4. Rola reklamy w procesie motywacyjnym
8. WPŁYW REKLAMY NA POSTAWY I ZACHOWANIA KONSUMPCYJNE
8.1. Postawa: zakres pojęcia
8.2. Oddziaływanie reklamy na postawy (zachowania) konsumpcyjne
8.3. Kształtowanie czy zmiana postaw wobec produktów
8.4. Techniki oddziaływania reklamy na postawy konsumpcyjne
8.5. Postawy a zachowania konsumpcyjne
9. ZASTOSOWANIE MECHANIZMU DYSONANSU POZNAWCZEGO W REKLAMIE
9.1. Podstawowe założenia teorii dysonansu poznawczego
9.2. Wykorzystanie mechanizmu dysonansu poznawczego w oddziaływaniu na postawy konsumpcyjne
9.2. Wykorzystanie mechanizmu dysonansu pozakupowego w reklamie
10. REKLAMA W PROCESIE BUDOWANIA WIZERUNKU MARKI
10.1. Pojęcie marki
10.2. Tożsamość a wizerunek marki (firmy)
10.3. Od tożsamości marki do tożsamości konsumenta
10.4. Rola reklamy w budowaniu wizerunku marki
11. ROLA CECH NADAWCY-BOHATERA W REKLAMIE
11.1. Efekt źródła: mechanizm oddziaływania nadawcy na odbiorcę
11.2. Wykorzystanie cech nadawcy-bohatera w reklamie
11.2.1.Odwołanie do wiarygodności bohatera w reklamie: mechanizm internalizacji
11.2.2. Odwołanie do atrakcyjności bohatera w reklamie: mechanizm identyfikacji
11.2.3. Odwołanie do władzy bohatera w reklamie: mechanizm ulegania
11.3. Celebrity endorsement : oddziaływanie osób znanych na postawy (i zachowania) konsumentów
11.3.1. Celebrity : zakres pojęcia
11.3.2. Celebrity endorsement : mechanizm oddziaływania osoby sławnej w reklamie
11.3.3. Podstawowe modele celebrity endorsement
11.4. Schemat dziecięcości: zastosowanie wizerunku dziecka w reklamie
11.5. Motyw rodziny w komunikacie reklamowym
11.6. Zwierzęta w przekazie reklamowym
12. STEREOTYP PŁCIOWY W REKLAMIE
12.1. Stereotyp płciowy: zakres pojęcia
12.2. Wizerunek kobiety i mężczyzny w reklamie
12.2.1. Wizerunek kobiety w reklamie
12.2.2. Wizerunek mężczyzny w reklamie
12.3. Rola stereotypów w reklamie
12.4. Przeformułowania wizerunków kobiet i mężczyzn w reklamie
13. REKLAMA SPOŁECZNA: SOCJOTECHNIKA ODDZIAŁYWANIA
13.1. Reklama społeczna: problemy definicyjne
13.2. Obszary oddziaływania reklamy społecznej
13.3. Cele, funkcje i zadania reklamy społecznej
13.4. Rodzaje reklamy społecznej
13.5. Zastosowanie mechanizmu dysonansu poznawczego w reklamie społecznej
13.6. Podstawowe grupy docelowe i techniki oddziaływania
14. REKLAMA POLITYCZNA: SOCJOTECHNIKA ODDZIAŁYWANIA
14.1. Reklama w procesie komunikowania politycznego
14.2. Reklama polityczna: zakres pojęcia, podstawowe cele
14.3. Reklama w procesie kreowania wizerunku polityka
14.3.1. Budowanie wizerunku polityka: od tożsamości do wizerunku
14.3.2. Rola reklamy w budowaniu wizerunku polityka
14.3.3. Rodzaje reklamy politycznej
15. ETYCZNE I PRAWNE ASPEKTY ODDZIAŁYWANIA REKLAMY NA KONSUMENTA
15.1. Etyczne aspekty funkcjonowania reklamy w Polsce
15.1.1. Kodeks etyczny dotyczący reklamy
15.1.2. Dobrowolne branżowe kodeksy postępowania w zakresie reklamy
15.1.3. Etyczne aspekty reklamy politycznej
15.2. Prawne aspekty funkcjonowania reklamy w Polsce
15.2.1. Ogólne prawo reklamy
15.2.2. Uwarunkowania prawne dotyczące reklamy w mediach masowych
15.2.3. Uwarunkowania prawne dotyczące poszczególnych rodzajów produktów
15.2.4. Dzieci jako szczególna grupa odbiorców reklamy
ZAKOŃCZENIE