Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu |
Rok wyd.: | 2000 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 192 s. |
Wymiar: | 135x200 mm |
EAN: | 9788385441878 |
ISBN: | 83-85441-87-5 |
Data: | 2001-01-03 |
Opis książki:
To książka wyjątkowa, adresowana jest bowiem zarówno do twórców komu- nikatów reklamowych, jak i do ich odbiorców. Tym pierwszym ma dopomóc w takim tworzeniu reklam, aby były one jak najbardziej skuteczne i wpływały na przekonania oraz wybory dokonywane przez konsumentów, tym drugim natomiast wskazuje, jakimi chwytami posługują się nadawcy reklamy, jak im nie ulegać i jak się przed nimi bronić. Podstawowe pytanie twórców reklamy brzmi: Co zrobić, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy i skłonić go do zakupu reklamowanego dobra Nie jest to oczywiście zadanie łatwe. W powodzi komunikatów reklamowych giną na- wet najbardziej oryginalne pomysły. Celem jest zatem stworzenie takiego przekazu, który będzie zauważalny, który zatrzyma uwagę adresata i który go przekonana, że reklamowane dobro jest mu niezbędne. Aby stworzyć taki przekaz, konieczne jest sięgnięcie do instrumentów i osiągnięć psychologii, umożliwiających zrozumienie psychiki konsumenta i ułatwiających wpływanie na jego postawy, zachowania, pragnienia i decyzje. utor w przystępny sposób, bez nadmiaru niezrozumiałej terminologii przedstawia prawidłowości rządzące psychiką i wskazuje, w jaki sposób można je wykorzystać w reklamie tak, by jej cel został osiągnięty. Jest to więc książka ze wszech miar potrzebna każdemu, kto ofermę jakiekolwiek dobra, i każdemu, kto otrzymał zlecenie, aby dobra reklamować. Jest to także książka potrzebna każdemu odbiorcy reklamy, gdyż obnaża mechanizmy psychologicznego oddziaływań i jego psychikę, a tym samym pozwala mu się bronić przed manipulacją.
Książka "Psychologia przekazu reklamowego" - Mirosław Laszczak - oprawa miękka - Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu. Książka posiada 192 stron i została wydana w 2000 r.
Spis treści:
Rozdział l
MARKETING - REKLAMA - PSYCHOLOGIA
- 1.1. Reklama i psychologia w działalności marketingowej 1.2. Psychologiczne aspekty strategii marketingowych
Rozdział II
REKLAMA - PSYCHOLOGIA NEGOCJACJI I PRZEKONYWANIA
- 2.1. Konflikt w procesie wymiany
2.2. Psychologia w reklamie a zmniejszanie kontrowersji wokół procesu sprzedaży
2.3. Przekonywanie oparte na dowodzeniu
Rozdział III
PODBIĆ UMYSŁ KLIENTA
- 3.1. Mózg - tarcza strzelnicza
3.2. Teorie psychologiczne w działalności reklamowej
Rozdział IV
MIĘDZY NADAWCĄ A ODBIORCĄ REKLAMY
- 4.1. Psychologia nadawcy
4.2. Odbiorca, czyli nic do ukrycia
Rozdział V
PSYCHOLOGIA KOMUNIKATU REKLAMOWEGO, CZYLI STRATEGIA PODBOJU KLIENTA
- 5.1. Świadomość - cel komunikatu reklamowego
5.2. Tworzenie wizerunku produktu w świadomości odbiorcy
5.3. Akceptacja
5.4. Ocena stopnia spełnienia preferencji
5.5. Posiadanie
5.6. Satysfakcja
5.7. Emocje - najważniejszy składnik przekazu reklamowego
Rozdział VI
PSYCHOLOGIA W TWORZENIU REKLAMY, CZYLI JAK PRZYGOTOWAĆ BROŃ NA KLIENTA
- 6.1. Psychologiczne prawa rządzące kolejnością treści przekazywanych w komunikacie reklamowym
6.2. Reklama interpersonalna a komunikacja masowa
6.3. Technologia tworzenia przekazu reklamowego
6.4. Psychologia copywritingu
6.5. Psychologia wizualnej części przekazu reklamowego
6.6. Psychologia tworzenia fonetycznego przekazu reklamowego
6.7. Model abstrakcyjny
6.8. Media połączone
Rozdział VII
CZŁOWIEK STEROWANY?
- 7.1. Między rzetelną a niepełną informacją
7.2. Pragmatyka
7.3. Zagrożenie?