Przywództwo w świecie biznesu. Teoria i praktyka dla menedżerów
Michael R. Williams
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 220 s. |
Wymiar: | 150x210 mm |
EAN: | 9788326431074 |
ISBN: | 978-83-2643-107-4 |
Data: | 2013-12-03 |
Opis książki:
W organizacjach marnują się wielkie zasoby talentu. Potrzebne są skuteczne sposoby na zmobilizowanie tego potencjału.Problemem dzisiejszych organizacji nie jest brak talentów, lecz poważny niedobór osób, które wiedzą, jak rozwijać i wykorzystywać talent oraz jak nim zarządzać, mobilizując ludzi do osiągania wyników - to założenie jest punktem wyjścia zawartych w książce konstruktywnych rozważań dotyczących skutecznego przywództwa.
Opierają się one na wynikach trwających ponad siedem lat badań, w których uczestniczyło blisko 2,5 tysiąca menedżerów wyższego szczebla z dziesięciu różnych firm w Europie i Stanach Zjednoczonych. Odwołując się do uzyskanych rezultatów, Michael Williams ustala siedem kluczowych zespołów kompetencji, których wymaga w dzisiejszym świecie skuteczne przywództwo: orientacja na cel, prawość charakteru, silne zaangażowanie w sprawy zespołu, postrzeganie spraw z szerokiej perspektywy, pomysłowość, siła przebicia i uporządkowana strategia komunikacji. Następnie wskazuje, w jaki sposób należy te kompetencje powiązać z takimi niezbędnymi cechami, jak: - osobista konsekwencja i dyscyplina, - brak tolerancji dla mierności, - troska o stworzenie atmosfery wzajemnego zaufania, - pielęgnowanie pasji i przekazywanie jej zespołowi, - uznanie fundamentalnego znaczenia, jakie odgrywa w przywództwie inteligencja emocjonalna.
Adresaci: Zbudowany w ten sposób model przywództwa, zaprezentowany w atrakcyjnej, zwięzłej i przystępnej formie, wsparty praktycznymi wskazówkami, pomoże menedżerom wszystkich szczebli w rzeczywistym kształtowaniu postaw gwarantujących sukces w nowoczesnych organizacjach.
Książka "Przywództwo w świecie biznesu. Teoria i praktyka dla menedżerów" - Michael R. Williams - oprawa twarda - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 220 stron i została wydana w 2013 r.