Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | C H Beck |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 272 s. |
Wymiar: | 165x238 mm |
EAN: | 9788325552916 |
ISBN: | 978-83-2555-291-6 |
Data: | 2013-06-21 |
Opis książki:
Monografia stanowi syntetyczną, a jednocześnie szeroką analizę literatury przedmiotu z zakresu przedsiębiorczości. Kierowana jest przede wszystkim do studentów szkół wyższych na kierunkach ekonomicznych i zarządzania jako podręcznik do podstaw przedsiębiorczości. Stanowi też interesującą lekturę dla praktyków - przedsiębiorców oraz menedżerów działających w sektorze MSP.Książka prezentuje m.in.: różnorodne podejścia do przedsiębiorczości zawarte w teoriach ekonomii i zarządzania, charakterystykę przedsiębiorczości w różnych ujęciach, nowe aspekty w teorii przedsiębiorczości, charakterystykę przedsiębiorcy - jego cechy, motywy, różne rodzaje przedsiębiorców, uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości - zarówno wewnętrzne (tkwiące w przedsiębiorcy - podmiocie), jak i zewnętrzne (wynikające z otoczenia), specyfikę MSP oraz ich rolę w kreowaniu zachowań przedsiębiorczych, tradycyjne i niekonwencjonalne formy finansowania działalności MSP oraz instytucjonalne formy wsparcia tego sektora.
Drugie wydanie zostało wzbogacone o zagadnienia dotyczące: przedsiębiorczości rodzinnej, jej istoty i rodzajów, najważniejszych problemów związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstw rodzinnych; przedsiębiorczości kobiet, którą scharakteryzowano w kontekście trudnej sytuacji kobiet na rynku pracy i w pracy zawodowej; przedsiębiorczości akademickiej, będącej przejawem innowacyjnej koncepcji przedsiębiorczości rozwijanej wśród studentów i pracowników naukowych uczelni; przedsiębiorczości społecznej, a także ekonomii społecznej.
Książka "Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne" - Teresa Piecuch - oprawa miękka - Wydawnictwo C H Beck. Książka posiada 272 stron i została wydana w 2013 r.