Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Dom Wydawniczy ABC |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 343 s. |
Wymiar: | 155x235 mm |
EAN: | 9788387916077 |
ISBN: | 83-87916-07-2 |
Data: | 2001-01-04 |
Opis książki:
Książka jest pomyślana jako pomoc w osiąganiu konkretnych celów. Dyrektorom i menedżerom ma ułatwić skuteczne działanie w ramach nowoczesnych koncepcji przywództwa; firmie - pomoże uniezależnić się od zewnętrznych konsultantów.Autor, doświadczony doradca w dziedzinie zarządzania, oferuje praktyczny zestaw narzędzi i modeli rozwiązywania problemów, opracowywania strategii i planowania. Dzięki nim menedżer nie będzie skazany na stałe posługiwanie się kilkoma rutynowymi, typowymi rozwiązaniami. Uzyska możliwość twórczego wykorzystania szans i radzenia sobie z trudnościami.
Definicje standardu doskonałości, modele rozwiązań, konkretne przykłady, potencjalne problemy i pułapki - to struktura, według której analizowane są główne obszary zainteresowań:
- Zarządzanie ludźmi - motywacja, demotywacja, ocena wyników
- Budowa zespołów - zarządzanie przez konsensus, rozwiązywanie konfliktów
- Przywództwo - styl, kwalifikacje, przekazywanie uprawnień, rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji
- Zarządzanie finansowe dla menedżera nie specjalizującego się w finansach
- Narzędzia i modele marketingu - plan marketingowy, taktyka promocji
- Zarządzanie sprzedażą - optymalizacja wyników, interpretacja zachowań klientów
- Kultura organizacji - przeprowadzanie zmian
- Szkolenia i rozwój zawodowy
TOM LAMBERT jest pierwszym europejskim konsultantem w dziedzinie zarządzania, który uzyskał pełne międzynarodowe uprawnienia zawodowe od dwóch amerykańskich stowarzyszeń profesjonalnych. Prowadzi samodzielną praktykę doradczą, specjalizującej się w szkoleniu międzynarodowych konsultantów, promotorów zmian w firmach oraz kadry zarządzającej w zakresie optymalnego wykorzystania usług konsultingowych. Prowadzi również szkolenia i doradztwo na temat planowania strategicznego i wdrażania rozwiązań strategicznych dla dyrektorów i menedżerów wyższych szczebli zarządzania z szeregu znanych i firm. Jest autorem kilku książek, pisze artykuły dla licznych czasopism fachowych, występuje w programach telewizyjnych i radiowych na całym świecie.
Książka "Problemy zarządzania" - Tom Lambert - oprawa miękka - Wydawnictwo Dom Wydawniczy ABC.
Spis treści:
Wprowadzenie
Czy nasza firma jest przygotowana na nadejście ery wiedzy?
1. Modele sprawnego działania
„Modelowy model"
Dlaczego model?
Definicja modelu
Uczenie się od innych
Wspólny język modeli
2. Planowanie strategiczne i operacyjne
Model planowania strategicznego
Wykorzystanie modelu planowania strategicznego
Model RAISE
Określenie potencjalnych problemów
Strategia komunikacji
3. Biznes to ludzie
Jak nie należy traktować ludzi
Rola zarządzania ludźmi
Zarządzanie przez wyniki pracy
Model motywacji
Cel stanowiska jako narzędzie zarządzania
4. Zespoły projektowe i budowa zespołu
Wewnętrzne mechanizmy pracy zespołowej
Praktyka budowy zespołu
Zwiększanie uprawnień pracowników
Decyzje poprzez konsensus
Jak tworzy się zespół
Potęga zwycięstwa
5. Jak być liderem w szybko zmieniającym się świecie
Ideały przywództwa
Przywództwo w działaniu
Przywództwo i kreatywność
Modele przywództwa
Przekazywanie zadań
Uczyć się od ekspertów
Motywacja lidera
Streszczenie
6. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji
Wykorzystanie kreatywności
Metody rozwiązywania problemów
Twórcze rozwiązywanie problemów metodą synektyczną
Racj onalne myślenie z wykorzystaniem modelu KT
Streszczenie
7. Zarządzanie finansowe
Narzędzia finansowe
Definicje
Kilka ważnych wskaźników finansowych
Modele zarządzania finansowego
8. Marketing a zarządzanie
Marketing to sprawa wszystkich
Co to jest marketing
Strategia wyceny
Marketing z planem
Modele marketingowe
Cykl życia produktu
Strategia szkoleniowa, która pozwala oddalić fazę schyłkową
Ogłoszenia
Środki przekazu
Zasady oceny ogłoszeń
Streszczenie metod planowania marketingowego
9. Sprzedaż i zarządzanie sprzedażą
Ku nowym standardom techniki sprzedaży
Modele zarządzania sprzedażą
Kwalifikacje sprzedawcy w nowej erze biznesu
Psychologia motywacji nabywcy
Jak sprzedawać idealnemu klientowi
10. Zmiana kultury w świecie postindustrialnym
Zdegenerowana polityka firm i związane z nią ryzyko
Potrzeba zmiany
Co to jest kultura
Jak przeprowadzić zmianę kultury
Przyszłość
11. Szkolenia i rozwój zawodowy
Szkolenie to poważna sprawa
Program szkoleń i rozwoju zawodowego
Menedżerowie jako uczestnicy szkoleń
Model szkolenia naprawdę skutecznego
Posłowie
Dodatek
Bibliografia
Indeks