Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług
Wojciech Ulrych
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Rok wyd.: | 2018 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 260 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788381422154 |
ISBN: | 978-83-8142-215-4 |
Data: | 2019-01-18 |
Opis książki:
Koncepcja szczupłego zarządzania (lean management) prowadzi do ograniczania marnotrawstwa i tworzenia wartości dla klienta. Sprawdziła się ona w produkcji, ale czy taki sam sukces może osiągnąć w środowisku usług? Cechy usług wskazują bowiem na trudności w ich standaryzacji oraz na wymóg jednoczesnego świadczenia usług i ich konsumpcji przez klienta. Tymczasem lean podkreśla wagę zespołowego działania i postuluje ograniczanie istotnych indywidualnych praktyk zarządzania efektywnością pracownika (performance management), takich jak opis stanowiska pracy, wynagradzanie indywidualnej efektywności, zrezygnowanie z oceny okresowej. Czy zatem w świecie zespołowego, szczupłego zarządzania nadal jest miejsce dla systemowego zarządzania indywidualną efektywnością pracy?
W publikacji omówiono wpływ praktyk performance management na realizację wymogów lean w środowisku usług (lean service). Wynikiem powiązania obydwu koncepcji było opracowanie globalnego modelu PM-LS. Wskazuje on, że istnieje zestaw praktyk performance management, który ogranicza bariery wdrażania lean w usługach i wpływa na ograniczanie marnotrawstwa w badanych działach funkcjonujących w środowisku usług.
Książka "Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług" - Wojciech Ulrych - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 260 stron i została wydana w 2018 r.