Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Bellona |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 320 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788311103467 |
ISBN: | 83-11-10346-1 |
Data: | 2006-11-13 |
Opis książki:
Świetnie napisana, zabawna, choć pewnie nie dla wszystkich, książka przybliżająca kulisy najgłośniejszych i zazwyczaj bardzo kosztownych pomyłek takich potentatów rynkowych, jak Coca-Cola, IBM, Microsoft, Mc Donald`s, Sony, Pepsi czy British Airways. Autor podzielił je na kilka kategorii, w tym m.in.: wpadki PR (brak reakcji firmy Gerber, znanego producenta żywności dla dzieci, na przypadki znalezienia w ich produktach dla niemowląt kawałków szkła, mimo że sporo milusińskich się pokaleczyło), zgrzyty kulturowe (firmy motoryzacyjne nie zwracające uwagi na znaczenia nazw aut w innych językach: Chevy Nova wprowadzony na rynki Ameryki Łacińskiej, mimo że "nova" po hiszpańsku oznacza "nie jedzie"; Mitsubishi Pajero w Hiszpanii, gdzie "pajero" w lokalnym slangu to "onanista").
Książka "Porażki marek. Największe wpadki rekinów biznesu" - Matt Haig - oprawa miękka - Wydawnictwo Bellona.