Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 196 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788374172530 |
ISBN: | 978-83-7417-253-0 |
Data: | 2006-06-14 |
Cena wydawcy: 30.00 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Uniwersalna koncepcja marketingu znajduje swe zastosowanie nieomal w każdej dziedzinie życia gospodarczego i społecznego. Czerpanie z zasobów wiedzy marketingowej stało się faktem i jednocześnie koniecznością również w przypadku terytoriów. Wyodrębniony w ten sposób marketing terytorialny przybiera w praktyce różne formy: od aplikacji najprostszych narzędzi promocji po skomplikowany proces kreowania marki terytorium. Ich skuteczne i efektywne wykorzystanie w procesie osiągania celów terytoriów wymaga jednak solidnych podstaw teoretycznych i kompleksowego ujęcia. Przygotowany podręcznik prezentuje, systematyzuje i jednocześnie poszerza podstawową wiedzę z zakresu marketingu terytorialnego, objaśniając pojęcia, zależności, metody, techniki i uwarunkowania z nim związane. Rozważania teoretyczne uzupełniają i ilustrują liczne przykłady oraz analizy z praktyki marketingu miast, regionów i państw zarówno polskich, jak i europejskich oraz amerykańskich.
Książka "Podstawy marketingu terytorialnego" - Magdalena Florek - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Spis treści:
Wstęp 5
Rozdział I
Istota, źródła i ewolucja marketingu terytorialnego 7
Rozdział II
Terytorium jako specyficzny produkt . `. 26
Rozdział III
Konkurencja a konkurencyjność jednostek terytorialnych 45
Rozdział IV
Rola i pozycja strategii marketingowej w strukturze strategii jednostki terytorialnej 57
Rozdział V
Możliwości segmentacji w wyborze docelowych podmiotów działań marketingowych w jednostkach terytorialnych 72
Rozdział VI
Wizerunek, marka i pozycjonowanie jednostki terytorialnej 93
Rozdział VII
Ograniczenia aplikacji instrumentów cenowych i dystrybucyjnych w marketingu terytorialnym . 129
Rozdział VIII
Promocja w marketingu terytorialnym 143
Rozdział IX
Struktura narzędzi marketingu terytorialnego i tendencje ich rozwoju 165
Rozdział X
Uwarunkowania skuteczności i efektywności zastosowania marketingu w jednostkach terytorialnych 176
Literatura 186
Rozdział I
Istota, źródła i ewolucja marketingu terytorialnego 7
Rozdział II
Terytorium jako specyficzny produkt . `. 26
Rozdział III
Konkurencja a konkurencyjność jednostek terytorialnych 45
Rozdział IV
Rola i pozycja strategii marketingowej w strukturze strategii jednostki terytorialnej 57
Rozdział V
Możliwości segmentacji w wyborze docelowych podmiotów działań marketingowych w jednostkach terytorialnych 72
Rozdział VI
Wizerunek, marka i pozycjonowanie jednostki terytorialnej 93
Rozdział VII
Ograniczenia aplikacji instrumentów cenowych i dystrybucyjnych w marketingu terytorialnym . 129
Rozdział VIII
Promocja w marketingu terytorialnym 143
Rozdział IX
Struktura narzędzi marketingu terytorialnego i tendencje ich rozwoju 165
Rozdział X
Uwarunkowania skuteczności i efektywności zastosowania marketingu w jednostkach terytorialnych 176
Literatura 186