Perspektywy rozwoju modeli biznesu przedsiębiorstw. Uwarunkowania strategiczne
Adam Jabłoński, Marek Jabłoński
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | CeDeWu |
Rok wyd.: | 2019 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 276 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788375564525 |
ISBN: | 978-83-7556-452-5 |
Data: | 2019-02-28 |
Opis książki:
Publikacja została przygotowana z myślą o menedżerach, na co dzień kreujących i zarządzających przedsiębiorstwami w celu doskonalenia ich modelu biznesu, a także pracownikach naukowych i studentach, zgłębiających takie dziedziny wiedzy, jak nauki o zarządzaniu. Autorzy, już w tytule, wyraźnie zapowiadają, że ich rozważania nie mają uniwersalnych aspektów, lecz będą odnosić się wyłącznie do uwarunkowań różnych sektorów współczesnej gospodarki.
W książce przyjęto taki układ strukturalny, który pozwoli zwrócić uwagę na ważność zagadnienia perspektyw rozwoju koncepcji modeli biznesu samych w sobie oraz na powiązanie ich z koncepcjami nowej gospodarki. Zaprezentowane rozwiązania rozszerzają horyzont badań i rozważań naukowych, dzięki udziałowi i współpracy naukowców z różnych ośrodków naukowych w Polsce, co pozwoliło uzyskać wielowymiarowe spojrzenie na aspekty eksploracji zagadnienia modeli biznesu w kontekście perspektyw rozwoju koncepcji modeli biznesu przedsiębiorstw.
W monografii przedstawiono także współczesne modele biznesu na przykładzie konkretnych firm. Powstało bogate źródło wiedzy dla przedstawicieli środowiska biznesowego: menedżerów, członków rad nadzorczych, członków zarządów przedsiębiorstw, doradców biznesowych oraz inwestorów. Praca potwierdza, jak szerokim i interdyscyplinarnym zagadnieniem jest koncepcja modeli biznesu i w jakim stopniu należy poszukiwać kolejnych obszarów badawczych w tym zakresie.
"Wartością naukową pracy jest wielowymiarowość ujęcia tej problematyki, dzięki różnorodności tematycznej prezentowanej w poszczególnych jej częściach. Praca charakteryzuje się dużymi walorami naukowymi, którymi są: aktualna i interesująca problematyka badawcza, dotycząca modeli biznesu, holistyczne podejście do uwarunkowań strategicznych perspektyw rozwoju modeli biznesu, umożliwiające badanie ich wielowymiarowego i interdyscyplinarnego charakteru. Monografia zawiera bogatą treść teoretyczną, jak i wyniki badań empirycznych, poświęconych zagadnieniu uwarunkowań strategicznych rozwoju modeli biznesu przedsiębiorstw. Aktualna problematyka oraz walory naukowe i badawcze czynią monografię godną polecenia".
Z recenzji Prof. dr. hab. inż. Jana Brzóski, Politechnika Śląska
Książka "Perspektywy rozwoju modeli biznesu przedsiębiorstw. Uwarunkowania strategiczne" - Adam Jabłoński, Marek Jabłoński (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo CeDeWu. Książka posiada 276 stron i została wydana w 2019 r. Cena 66.22 zł. Zapraszamy na zakupy!