pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Perspektywa interesariuszy we współczesnych problemach zarządzania

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wyd.: 2024
Oprawa: miękka
Ilość stron: 248 s.
Wymiar: 158x235 mm
EAN: 9788323354390
ISBN: 978-83-2335-439-0
Data:2025-01-08
Cena wydawcy: 47.25 zł zapowiedź

Opis książki:

Interesariusz to słowo odmieniane przez wszystkie przypadki w nowoczesnym biznesie, gospodarce i administracji w kontekście zrównoważonego rozwoju, społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) czy mitygacji ryzyk ESG. Interesariusze są jednak przede wszystkim podmiotami w modelu biznesowym i łańcuchu tworzenia wartości. Głównym założeniem teorii interesariuszy jest tworzenie wartości dla połączonych ze sobą, współzależnych bądź współistniejących podmiotów. Książka Perspektywa interesariuszy we współczesnych problemach zarządzania ukazuje siedem różnych kontekstów myślenia o organizacjach przez pryzmat teorii interesariuszy i praktyki zarządzania nimi. Wydaje się, że ta perspektywa nie ma alternatywy i stała się obowiązującym sposobem myślenia o tworzeniu wartości dla i przez interesariuszy w biznesie. Niniejsza książka, napisana przez młodych badaczy, absolwentów studiów uzupełniających magisterskich w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego, stanowi istotny krok w stronę promowania w Polsce perspektywy interesariuszy w nowoczesnym zarządzaniu oraz przekonuje, że nie powinniśmy mieć już dylematu shareholders versus stakeholders.

Dr Anna Sławik

Odbiorcami monografii będą pracownicy akademiccy i naukowcy zajmujący się problematyką interesariuszy, praktycy zarządzania (szczególnie w kwestii stosowania metodyki MISS), a także studenci, słuchacze studiów podyplomowych i doktoranci kierunków ekonomicznych oraz nauk o zarządzaniu i jakości.

Dr hab. Patrycja Zwiech, prof. US

Anna Sławik jest doktorem nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i adiunktem w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół tworzenia wartości jako głównego celu każdego systemu społecznego. Szczególnie interesuje ją, w jaki sposób czynniki społeczne, organizacyjne i poznawcze kształtują procesy podejmowania decyzji i strategiczne wybory dotyczące interesariuszy. Ponadto, jej praca naukowa obejmuje zastosowanie perspektywy interesariuszy w badaniach nad CSR, ESG oraz zrównoważonym i odpowiedzialnym inwestowaniem (SRI). Jest autorką Metodologii Identyfikacji Strategicznych Interesariuszy MISS. To metoda wspierająca praktyczną analizę interesariuszy, a także narzędzie do badania percepcji interesariuszy w systemach społecznych zorientowanych na tworzenie wartości (takich jak organizacje, instytucje, projekty, miasta). Posiada duże doświadczenie praktyczne zdobyte w przedsiębiorstwach przemysłowych. Uczestniczyłam w tworzeniu strategii, programach restrukturyzacji i projektach rozwojowych, pełniąc jednocześnie funkcję menedżera ds. komunikacji korporacyjnej i polityki CSR. Połączenie praktycznego doświadczenia z pracą akademicką w obszarze zarządzania i komunikacji społecznej sprawia, że jej celem jest prowadzenie badań mających wpływ na otoczenie społeczno-gospodarcze. Autorka i współautorka licznych publikacji naukowych. Członek Strategic Management Society oraz European Group for Organizational Studies (EGOS). Zaangażowana w stałą współpracę z University of Canterbury Business School (Nowa Zelandia). Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunkach Zarządzanie i Marketing oraz Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna.

Książka "Perspektywa interesariuszy we współczesnych problemach zarządzania" - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 248 stron i została wydana w 2024 r.