Nowe myślenie strategiczne. Czyste i proste. Seria: Horyzonty biznesu
Robert Miechel
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | MT Biznes |
Rok wyd.: | 2006 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 304 s. |
Wymiar: | 150x230 mm |
EAN: | 9788388970528 |
ISBN: | 83-88970-52-6 |
Data: | 2006-01-09 |
Opis książki:
Ostatecznym celem każdej firmy, która chce osiągnąć przewagę nad konkurentami, powinno być zwiększenie dzielącego ją od nich dystansu nie tyle poprzez wysiłek mięśni na rynku, ile poprzez wysiłek umysłu w sali konferencyjnej. Michel Robert, ceniony ekspert od spraw zarządzania oraz autor książkowych bestsellerów z tej dziedziny, wie o tym z własnego doświadczenia. W ciągu minionych 25 lat uczestniczył w wielu sesjach planistycznych z udziałem dyrektorów i zespołów kierowniczych niemal 500 przedsiębiorstw, inicjując procesy myślenia strategicznego, które pozwalały firmom uzyskać długoterminową przewagę nad konkurencją. W książce Nowe myślenie strategiczne Robert pokazuje czytelnikowi, jak można stworzyć i wdrożyć skuteczne strategie wzrostu firmy i eliminowania konkurentów. Czerpiąc z całych dziesięcioleci doświadczeń w przekształcaniu firm najrozmaitszej wielości na całym świecie, Robert pokazuje, jak dzięki jego sprawdzonym metodom można zaoszczędzić firmie pieniędzy i czasu oraz bardzo szybko osiągnąć trwałe wyniki. Książka rozpoczyna się od szczegółowego wyjaśnienia, w jaki sposób koncepcje strategiczne Roberta przyczyniły się do uzdrowienia znanej na całym świecie firmy Caterpillar. W dalszej kolejności opisuje podstawowe elementy opracowanego przez Roberta procesu myślenia strategicznego, w szczególności zaś zagadnienia określenia siły napędowej firmy, tworzenia zespołu ds. strategii oraz uruchamiania nowych inicjatyw w skali całego przedsiębiorstwa. Ten racjonalny proces, który może wykorzystać zespół kierowniczy każdej firmy w każdej branży, jest ilustrowany licznymi analizami zaczerpniętymi z doświadczeń takich przedsiębiorstw jak Land America, 3M, Fed Ex, Pulte Homes, First Rand Limited, ACUITY czy MAXX, Inc. - zaledwie garstki z kilkuset, które dzięki myśleniu strategicznemu Roberta osiągnęły znakomite długoterminowe wyniki.
Książka "Nowe myślenie strategiczne. Czyste i proste. Seria: Horyzonty biznesu" - Robert Miechel - oprawa twarda - Wydawnictwo MT Biznes. Książka posiada 304 stron i została wydana w 2006 r.