Modele strategii marketingowych i możliwość ich zastosowania w przedsiębiorstwach spedycyjnych
Dorota Simpson
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 170 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788370178451 |
ISBN: | 83-7017-845-6 |
Data: | 2006-04-13 |
Opis książki:
Wstęp 7
Rozdział 1
Istota usług. 11
1.1. Definicje i cechy charakterystyczne usług 11
1.2. Miejsce usługi spedycyjnej wśród innych usług. 33
Rozdział 2
Przedsiębiorstwo spedycyjne w gospodarce rynkowej ... 52
2.1. Współzależności między strukturą rynku a rolą marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem spedycyjnym 52
2.1.1. Pojęcie rynku 52
2.1.2. Charakterystyka rynku usług spedycyjnych 54
2.1.3. Miejsce marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem spcdycyjnym w różnych strukturach rynku. 58
2.2. Przemiany zachodzące w otoczeniu firmy spedycyjnej w wanmkach rozwiniętych gospodarek rynkowych i Polski .. 68
2.2.1. Elementy otoczenia firmy spedycyjnej. 68
2.2.2. Nabywcy i ich miejsce w otoczeniu firmy spedycyjnej 70
2.2.3. Analiza konkurencji jako jednego z ważniejszych elementów otoczenia firmy spedycyjnej .. 74
2.2.3.1. Klasyfikacja przedsiębiorstw spedycyjnych .. 75
2.2.3.2. Przemiany zachodzące w otoczeniu konkurencyjnym firm spedycyjnych w krajach wysoko rozwiniętych. 81
2.2.3.3. Wpływ transformacji gospodarki polskiej na otoczenie konkurencyjnefirmy spedycyjnej .. 83
2.2.4. Regulacje prawne jako element otoczenia prawnego firmy spedycyjnej 87
Rozdział 3
Planowanie marketingowe i planowanie strategiczne jako instrumenty adaptacyjne firmy spedycyjnej .. 90
3.1. Miejsce planowania marketingowego w planowaniu strategicznym ... 90
3.1.1. Planowanie strategiczne - analiza koncepcji i poglądów różnych autorów 90
3.1.2. Relacje między planowaniem marketingowym i planowaniem strategicznym .. 100
3.2. Rola misji, audytu marketingowego i celów w formułowaniu strategii firmy .. 105
Rozdział 4
Analiza możliwości adaptacji strategii marketingowych w usługach spcdycyjnych 119
4.1. Badanie strategii konkurencji z punktu widzenia ich przydatności dla firm spedycyjnych .. 120
4.2. Strategie wzrostu oraz warunki ich formułowania i implementacji ... 131
4.3. Strategie produktu i ich znaczenie w działalności firm spedycyjnych 137
4.4. Warunki wdrażania programów marketingowych w przedsiębiorstwach spedycyjnych. 148
4.5. Prezentacja wyników badań empirycznych polskich przedsiębiorstw spedycyjnych vv kontekście stosowania przez nie planowania strategicznego ... 152
Zakończenie. 157
Spis tablic i rysunków 162
Bibliografia. 164
Książka "Modele strategii marketingowych i możliwość ich zastosowania w przedsiębiorstwach spedycyjnych" - Dorota Simpson - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.