Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 158 s. |
EAN: | 9788387341589 |
ISBN: | 83-87341-58-4 |
Data: | 2001-02-03 |
Opis książki:
Dyfuzja rynkowa jest jednym z najmniej poznawczo i praktycznie spenetrowanych zagadnień. Nic więc dziwnego, że polska literatura z tego zakresu jest wyjątkowo uboga. Napisanie książki było więc możliwe dzięki uzyskanym stypendiom naukowym rządów Szwecji i Norwegii. Pobyt na Uniwersytecie w Göteborgu, w Wyższej Szkole Ekonomicznej w Bergen oraz Wyższej Szkole Marketingu i Zarządzania w Honefoss pozwolił autorce nie tylko na podjęcie badań nad problemem dyfuzji rynkowej, ale także dał sposobność zapoznania się z najnowszą literaturą światową oraz uczestniczenia w międzynarodowych konferencjach i sympozjach.
Zasadniczą tezą książki jest próba odpowiedzi na pytanie: czy proces dyfuzji rynkowej ma charakter losowy i przebiega bez dających się zaobserwować prawidłowości, czy też rządzą nim jakieś zależności. W przypadku potwierdzenia się hipotezy, że w dyfuzji rynkowej można dostrzec pewne regularności, nasuwa się zagadnienie identyfikacji zasadniczych komponentów oraz problem ewentualnego ich opisu w postaci modelu matematycznego.
Drugim celem badawczym jest próba określenia statusu metodologicznego teorii i modeli dyfuzji rynkowej.
Książka "Modele dyfuzji rynkowej innowacyjnych produktów" - Izabela Leśkiewicz - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.