Mikroekonometryczne metody badania preferencji konsumentów z wykorzystaniem programu R
Andrzej Bąk
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | C H Beck |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 210 s. |
Wymiar: | 165x238 mm |
EAN: | 9788325549473 |
ISBN: | 978-83-2554-947-3 |
Data: | 2013-09-18 |
Opis książki:
Książka jest monografią poświęconą prezentacji wybranych metod i modeli mikroekonometrycznych, które mogą być wykorzystane do pomiaru, analizy i prognozowania (symulacji) preferencji konsumentów z wykorzystaniem niekomercyjnego programu komputerowego CRAN R. Osiągnięciu tego celu służy m.in. przedstawienie podstaw teoretycznych i kontekstu ekonomicznego badań preferencji, szczegółowe omówienie procedur badawczych, systematyka stosowanych metod i modeli oraz wskazanie obszarów zastosowań i możliwości wykorzystania wyników badań prowadzonych za pomocą metod mikroekonometrycznych w tym obszarze.Tematyka (?) pracy wpisuje się w nurt rozważań dotyczących ważnego problemu metodologicznego w badaniach rynku, a mianowicie modelowania i prognozowania preferencji konsumentów. W pracy skupiono uwagę na metodach mikroekonometrycznych, takich jak: metody conjoint analysis, metody wyborów dyskretnych i modele klas ukrytych (?), które znajdują zastosowanie w badaniach preferencji. Wskazano na możliwość przeprowadzenia rozważanych analiz z wykorzystaniem niekomercyjnego programu CRAN R.
Dr hab. Barbara Pawełek, prof. UEK Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie Układ książki pozwala na zachowanie właściwej proporcji treści poznawczych i treści aplikacyjnych. (?) Książka stanowi wartościową pozycję dla studentów i pracowników akademickich interesujących się badaniem preferencji konsumentów. (?) Prezentowane w książce metody badawcze oraz ich zastosowania stanowić mogą istotny element treści przedmiotów mieszczących się w programach kształcenia na wszystkich kierunkach związanych z badaniami marketingowymi oraz szeroko rozumianymi badaniami rynku.
Dr hab. Jacek Batóg, prof. US Uniwersytet Szczeciński
Książka "Mikroekonometryczne metody badania preferencji konsumentów z wykorzystaniem programu R" - Andrzej Bąk - oprawa miękka - Wydawnictwo C H Beck. Książka posiada 210 stron i została wydana w 2013 r.