pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Mikroekonometria. Modele i metody analizy danych indywidualnych

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wolters Kluwer business
Rok wyd.: 2012
Oprawa: miękka
Ilość stron: 352 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788326437755
ISBN: 978-83-2643-775-5
Data: 2012-10-03
Cena wydawcy: 59.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka Mikroekonometria jest pierwszym w Polsce podręcznikiem analizy mikrodanych dotyczących zagadnień ekonomicznych, finansowych i społecznych. Mikroekonometria to ta cześć ekonometrii, która bezpośrednio korzysta z indywidualnych informacji o uczestnikach życia ekonomicznego, to znaczy z danych o osobach, o gospodarstwach domowych, o firmach itd. Rosnąca dostępność mikrodanych stwarza potrzebę sięgania po nowoczesne narzędzia ich analizy, jakich dostarcza mikroekonometria.

Coraz większy popyt na analizy mikrodanych odnotowuje się w marketingu, w finansach, w zarządzaniu, w badaniach mikro- i makroekonomicznych, a także w innych naukach społecznych. Przykładowe zastosowania omawianych tutaj modeli obejmują: badanie zdolności kredytowej, prognozowanie odejść klientów i bankructw firm, wybór grup docelowych do kampanii bezpośrednich, badanie preferencji klientów względem marek, czy modelowanie szkód i wypłat ubezpieczeniowych.

Książka stanowi wprowadzenie do analizy mikrodanych, koncentrując się przy tym na ekonometrycznych metodach modelowania zmiennych jakościowych lub ograniczonych. Obok przeglądu modeli i metod książka zawiera liczne przykłady i ćwiczenia. Jest przeznaczona do studiowania mikroekonometrii przez studentów uczelni ekonomicznych oraz praktyków analityków interesujących się analizą mikrodanych.

Autorzy książki to pracownicy i doktoranci Zakładu Ekonometrii Stosowanej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, kierowanego przez redaktora naukowego książki profesora Marka Gruszczyńskiego.

Książka "Mikroekonometria. Modele i metody analizy danych indywidualnych" - Monika Bazyl, Monika Książek, Marcin Owczarczuk - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 352 stron i została wydana w 2012 r.