Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Naukowe PWN |
Rok wyd.: | 2002 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 352 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788301137717 |
ISBN: | 83-01-13771-1 |
Data: | 2001-01-15 |
Opis książki:
W gospodarce rynkowej wraz z rozwojem przedsiębiorczości rośnie znaczenie działań, które służą lepszemu rozpoznaniu otoczenia, a co za tym idzie pozwalają zmniejszyć ryzyko przy podejmowaniu decyzji. Wiedza na temat badań marketingowych płynie z dwóch źródeł: z nauk społecznych oraz z metod ilościowych, takich jak statystyka i ekonometria. Badania jakościowe pozwalają zidentyfikować sposób postrzegania oraz rodzaje możliwych opinii i postaw wobec zjawisk i procesów rynkowych. Badania ilościowe natomiast pozwalają zliczyć fakty rynkowe, wyrażane opinie i poglądy. Ich celem jest wychwycenie prawidłowości w sposobie występowania zjawisk i procesów rynkowych oraz stworzenie ich statystycznego obrazu. Tym zagadnieniom poświęcona jest niniejsza książka. Książka ta została napisana dla studentów marketingu. Autorka w sposób prosty i klarowny prezentuje zastosowanie metod ilościowych dla potrzeb marketingu. Podręcznik zawiera liczne przykłady, ukazujące zarówno formułowanie typowych zadań badawczych, jak i zastosowanie konkretnych metod analitycznych do ich rozwiązywania
Książka "Metody ilościowe w badaniach marketingowych" - Małgorzata Rószkiewicz - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe PWN. Książka posiada 352 stron i została wydana w 2002 r.