Marketing w szkole wyższej. Istota i znaczenie marki
Grażyna Nowaczyk, Dariusz Sobolewski
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 357 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788372053299 |
ISBN: | 978-83-7205-329-9 |
Data: | 2014-01-29 |
Opis książki:
Rynek edukacyjny w Polsce osiągnął etap dojrzałości, co wymusza krytyczne spojrzenie na dotychczasowe strategie zarządzania marketingowego realizowane przez uczelnie.
W trosce o wzmacnianie pozycji rynkowej szkoły wyższe podejmują wiele nowych działań, m.in. na rzecz budowania silnej pozycji marki uczelni. Skuteczne zarządzanie marką to jedna z najważniejszych strategii w planowaniu długofalowego rozwoju szkoły wyższej. Poza podstawowymi atrybutami marki, jak nazwa, logo i kolorystyka, liczą się przede wszystkim wartości oraz idee, na których jest budowana jej pozycja. Stosownie do zmian w otoczeniu marka powinna oferować wartości, które są stałe, podstawowe, takie jak: wiedza, edukacja, poszukiwanie prawdy, etyka czy troska o relacje społeczne. Jednocześnie marka powinna zmieniać się w tych obszarach, które świadczą o jej dostosowaniu do otoczenia - właściwe komunikaty, narzędzia promocji, formy kontaktów i elementy wizerunkowe. Rolą marki szkoły wyższej jest również integracja całej społeczności akademickiej z jej interesariuszami oraz absolwentami. Powinna ona także obejmować zasady i sposoby tworzenia kultury organizacyjnej uczelni - najtrudniejszego do skopiowania elementu przewagi konkurencyjnej.
O tych wszystkich niezwykle ważnych i złożonych problemach traktuje niniejsza publikacja. Zawiera ona refleksje badaczy i wypowiedzi praktyków, którzy od lat budują marki szkół wyższych na rynku w Polsce oraz w innych krajach świata. Cennym uzupełnieniem rozważań są analizy przypadków, dotyczące konkretnych problemów oraz sposobów ich rozwiązania. Bogactwo zawartych w publikacji opisów i analiz może być nieocenioną pomocą dla wszystkich, którzy skupiają swoje wysiłki na krytycznej refleksji w procesie podejmowania decyzji budowania marki szkoły wyższej na zmieniającym się rynku.
prof. dr hab. Henryk Mruk
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Książka "Marketing w szkole wyższej. Istota i znaczenie marki" - Grażyna Nowaczyk, Dariusz Sobolewski (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu. Książka posiada 357 stron i została wydana w 2013 r.