Marketing produktów regionalnych na europejskim rynku żywności
Tomasz Domański, Paweł Bryła
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Rok wyd.: | 2012 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 296 s. |
Wymiar: | 167x239 mm |
EAN: | 9788375259926 |
ISBN: | 978-83-7525-992-6 |
Data: | 2013-12-23 |
Opis książki:
Z marketingowego punktu widzenia produkty regionalne stwarzają szereg zupełnie nowych możliwości dla innowacyjnych działań marketingowych. Działania te wpisują się w szeroki nurt marketingu sensorycznego i nostalgicznego, gdyż w przypadku żywności zmysłowe walory produktu mają kluczowe znaczenie. Należy podkreślić także fakt, że większość produktów regionalnych jest wytwarzanych przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Innowacje marketingowe tej kategorii firm dotyczą głównie - obok samego unikatowego produktu - sfery komunikacji marketingowej oraz nowoczesnych kanałów dystrybucji.W sferze komunikacji marketingowej działania te dotyczą strategii budowania marki oraz wykorzystania nowoczesnych kanałów komunikacji marketingowej, w tym w szczególności kanałów internetowych.
W sferze nowoczesnej dystrybucji głównym wyzwaniem pozostaje znalezienie najbardziej efektywnych kanałów dystrybucji, w tym także wykorzystanie rozwoju sprzedaży przez Internet. W przypadku producentów o większej skali produkcji pojawia się również wyzwanie związane z wejściem z produktami regionalnymi do nowoczesnych kanałów masowej dystrybucji. W przypadku większości producentów produktów regionalnych - z uwagi na mniejszą skalę ich produkcji - pojawia się jednak pytanie o to, czy nie tworzyć alternatywnych,specjalistycznych kanałów dystrybucji - oferujących wyłącznie tę gamę produktów. Trend ten polega w wielu krajach na tworzeniu sieci małych sklepów, także na zasadach franchisingu, zajmujących się dystrybucją tej kategorii produktów według oryginalnej formuły koncepcji sklepu oraz unikatowego merchandisingu.
Książka "Marketing produktów regionalnych na europejskim rynku żywności" - Tomasz Domański, Paweł Bryła - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 296 stron i została wydana w 2012 r.