Marketing produktów farmaceutycznych. Nowe strategie dla sektora ochrony zdrowia
Giulio Cesare, Paolo Mancini
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | CeDeWu |
Rok wyd.: | 2014 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 205 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788375567014 |
ISBN: | 978-83-7556-701-4 |
Data: | 2015-06-22 |
Opis książki:
Na rynku, gdzie popyt jest często niższy od oferty, marketing stara się - za pomocą swoich specjalnych technik - stworzyć różnicę pomiędzy nami a konkurencją, przekonując klienta o wyższości naszych produktów. Z tego względu marketing jest i pozostanie dyscypliną strategiczną w zarządzaniu biznesem, również w tak specyficznym sektorze, jak ochrona zdrowia, gdzie musi mierzyć się nie tylko z niekorzystną koniunkturą gospodarczą, ale też z pojawieniem się "superpacjenta", coraz lepiej poinformowanego i coraz bardziej zintegrowanego. Książka przedstawia, w sześciu rozdziałach, zmiany zachodzące na rynku i równocześnie opisuje podstawowe narzędzia robocze marketingowca. Kolejne jej rozdziały prowadzą czytelnika w przystępny sposób drogą od scenerii działań do szczegółowego opisu podstawowych metod analizy marketingowej stosowanych w sektorze CHC.
W książce omówiono m.in. następujące zagadnienia:
- Sceneria, w której musi funkcjonować firma. Trendy kształtujące sektor i sposób prowadzenia działalności gospodarczej.
- Nadejście superpacjenta i jego nowego sposobu zarządzania zdrowiem.
- Ewolucję kanałów dystrybucyjnych.
- Marketing inbound - narzędzie do współpracy z pacjentami, coraz lepiej poinformowanymi i aktywnymi.
- Zawód marketingowca - rady i zalecenia jak być skutecznym.
- Metody analizy biznesowej, opisane w syntetycznej formie w postaci łatwych do przyswojenia praktycznych wskazówek.
Książka "Marketing produktów farmaceutycznych. Nowe strategie dla sektora ochrony zdrowia" - Giulio Cesare, Paolo Mancini - oprawa miękka - Wydawnictwo CeDeWu. Książka posiada 205 stron i została wydana w 2014 r.