Marketing dziedzictwa kulturowego - obiekt zabytkowy na rynku
Andrzej Szromnik
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | C H Beck |
Rok wyd.: | 2022 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 188 s. |
Wymiar: | 165x238 mm |
EAN: | 9788382910605 |
ISBN: | 978-83-8291-060-5 |
Data: | 2022-07-04 |
Opis książki:
Publikacja reprezentuje nurt rozważań teoretyczno-koncepcyjnych wskazujących na dalsze możliwości poszerzania obszaru ekspansji marketingowego systemu myślenia i działania, w tym przypadku obejmującego tak ważną a zarazem "delikatną" sferę społeczną, jaką jest niewątpliwie sfera dziedzictwa kulturowego, a ściślej jej istotny fragment - samodzielne i wyodrębnione nieruchomości zabytkowe.
Systematyczny wywód oraz opis środków i narzędzi stymulowania decyzji rynkowych klientów nieruchomości zabytkowych, w tym uwzględniających własne, autorskie propozycje marketingu mix, pozwalają dedykować monografię Prof. Andrzeja Szromnika nie tylko przedstawicielom środowiska naukowego i akademickiego - pracownikom oraz studentom kierunków gospodarki i administracji publicznej, zarządzania kulturą czy nawet ochrony zabytków, ale także szerokiemu kręgowi menedżerów kultury, pracownikom marketingu i obsługi klientów w znaczących obiektach dziedzictwa kulturowego, kadrze kierowniczej organizacji turystyki kulturowej, grupie pracowników instytucji muzealnych i ochrony zabytków, nie pomijając właścicieli takich obiektów.
Tematyka [książki] jest niezwykle interesująca i w takim ujęciu nie była dotychczas podejmowana. Wśród nielicznych pozycji dotyczących marketingu w sferze kultury jest to pozycja unikatowa, gdyż przedmiotem studiów i analiz są najważniejsze aspekty i wymiary marketingowego zarządzania obiektami dziedzictwa kulturowego, które to obiekty są głównie przedmiotem zainteresowania kulturoznawców, a w mniejszym stopniu ekonomistów i specjalistów w zakresie marketingu. Zastosowana przez Autora koncepcja książki została oparta na marketingowym podejściu do zarządzania obiektami dziedzictwa kulturowego z wszystkimi konsekwencjami wyrażającymi się w kształtowaniu oferowanych wartości marketingowych, instrumentów marketingu oraz możliwości i warunków realizowania bieżących i perspektywicznych celów działalności tych podmiotów na współczesnym rynku.
Prof. dr hab. Mazurek-Łopacińska
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Książka "Marketing dziedzictwa kulturowego - obiekt zabytkowy na rynku" - Andrzej Szromnik - oprawa miękka - Wydawnictwo C H Beck. Książka posiada 188 stron i została wydana w 2022 r.