pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym

Autor książki:

Anna Rogala, Bogna Pilarczyk

Dane szczegółowe:
Wydawca: CeDeWu
Rok wyd.: 2023
Oprawa: miękka
Ilość stron: 296 s.
EAN: 9788381027014
ISBN: 978-83-8102-701-4
Data: 2023-02-17
63.35 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw działających na rynku farmaceutycznym - podejmując się przekazywania na rynek informacji niezbędnych pacjentom w procesie wyboru i zakupu produktów farmaceutycznych, zaspokajających najważniejszą potrzebę człowieka, jaką jest zdrowie - wymaga szczególnych kompetencji.

Na jej specyfikę wpływa głównie różnorodność kategorii produktów: leków Rx (wydawanych na receptę), leków z ograniczoną możliwością zakupu, leków OTC (wydawanych bez recepty) oraz suplementów diety i dermokosmetyków (nabywanych przez konsumentów podobnie jak inne produkty). Poszczególne kategorie z kolei podlegają regulacjom prawnym, które m.in. ograniczają możliwość stosowania określonych form i narzędzi komunikacji marketingowej, w zależności od tego, jakiej kategorii produktu dotyczy przekaz. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na specyfikę komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym są względy etyczne. Bywa, że powodują one odmienną ocenę zachowań podmiotów uczestniczących w procesie komunikacji.

W książce przeanalizowano następujące zagadnienia:

  • procesy komunikacji marketingowej w kontekście zmian społeczno-technologicznych
  • uwarunkowania oraz proces tworzenia strategii komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym
  • narzędzia komunikacji marketingowej wykorzystywane na rynku leków bez recepty, suplementów diety i dermokosmetyków, a także w procesie sprzedaży leków na receptę
  • wyzwania stojące przed komunikacją marketingową w branży farmaceutycznej
  • dobre praktyki w komunikowaniu się z rynkiem podmiotów farmaceutycznych (studium przypadków).

Autorki podkreślają potrzebę odpowiedzialnej komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym, wskazując na ważną rolę branży farmaceutycznej w systemie ochrony zdrowia, a co za tym idzie - odpowiedzialność jej podmiotów za zdrowie publiczne.

Książka "Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym" - Anna Rogala, Bogna Pilarczyk - oprawa miękka - Wydawnictwo CeDeWu. Książka posiada 296 stron i została wydana w 2023 r. Cena 63.35 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.